România ar putea încheia 2025 cu 1455 de kilometri de șosea rapidă, dacă, până la finalul anului, constructorii vor reuși să termine lucrările la circa 130 de kilometri de autostradă și drum expres, spun reprezentanții Pro Infrastructură, un ONG care urmărește dezvoltarea infrastructurii de transport. Este, însă, posibil ca, în lipsa unei mobilizări exemplare, numărul kilometrilor inaugurați să fie mai mic. Până acum, anul aceasta au fost dați în folosință puțin peste 55 kilometri de autostradă, rețeaua de șosele rapide pe care șoferii pot circula ajungând la 1325 km de autostradă și drum expres, conform Digi24.
Zeci de kilometri noi de autostradă își așteaptă inaugurarea. Prima tăiere de panglică ar trebui să aibă loc pe Autostrada Moldovei. Odată ce autoritățile bulgare vor încheia lucrările de consolidare a unor poduri și pasaje, aflate acum în curs de derulare, se va undă verde circulației și pe cei 28 de kilometri dintre Mizil și Pietroasele, anunță Digi24.
Inițial această bucată de autostradă ar fi trebuit să fie gata la finalul anului trecut, fiind promisă românilor în luna mai, apoi în luna iulie. Constructorul turc care lucrează la cei 14 kilometri de la Pietroasele la Buzău, cel mai probabil, va definitiva ucrările în octombrie-noiembrie, conform Digi24.
Inagurări vom avea și dincolo de Focșani. Până la finalul anului, spun reprezentanții Pro Infrastructură, ar putea fi gata, într-un scenariu optimist, și cei 74,3 kilometri de la Focșani la Răcăciuni – la circa 20 de kilometri de Bacău -, iar în cel pesimist scenariu va fi gata doar bucata dintre Tișița și Adjud.
Cu șanse mari să fie definitivați anunță aceștia și cei 4,5 km dintre DN3 și Autostrada Soarelui, parte din șoseaua care înconjoară Capitala, la nord, în timp ce bucata dintre DN3 și DN2 ar urma să fie gata abia anul viitor.
Firmele lui Dorinel Umbrărescu au șanse să termine anul acesta, spun cei de la Pro Infrastructură, și cei 12,2 km dintre Zimbor și Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania. Deci, spun reprezentanții organizației neguvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură, până la final de an avem șanse să se mai dea în circulație 119 kilometri de autostradă, iar dacă drumarul român care construiește cei 11 kilometri dintre Galați și Brăila „apasă accelația” la lucrările de la pod, poate chiar un pic mai mult.
Am ajunge, astfel, la 185 de kilometri de șosea rapidă inaugurați în acest an.
Citește și Bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii au pierdut finanțarea din PNRR. Motivul: probleme la procedurile de achiziții
Editor : C.A.