România nu se poate dezvolta „cu misticism şi cu poveşti despre tunele dacice”, ci construind rute rutiere şi feroviare care să străbată munţii şi să ne lege mai rapid de Europa, a transmis premierul Marcel Ciolacu, luni, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

„Finalizarea primei străpungeri a unui tunel forat pe autostrada Sibiu – Piteşti arată că România este în stare să depăşească orice obstacol pentru a-şi realiza marile investiţii strategice. Străpungerea munţilor înseamnă cel mai dificil element de pe traseul acestei autostrăzi care va produce un efect multiplicator major în economie. Vorbim despre afaceri în creştere pentru mii de firme româneşti, cu un volum mai mare de mărfuri transportate mai rapid, despre dezvoltarea turismului şi, mai ales, un suport vital pentru creşterea exporturilor celor două mari fabrici auto, Dacia şi Ford”, a afirmat Marcel Ciolacu.

„România nu se poate dezvolta cu misticism și cu povești despre tunele dacice, ci construind efectiv tuneluri moderne, atât rutiere, cât și feroviare, care să străbată munții și să ne lege mai rapid de Europa”, adaugă el. 

Stadiul fizic al lucrărilor pe cei 9,86 kilometri ai şantierului secţiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeş a autostrăzii Sibiu – Piteşti (A1) a ajuns la aproape 64%, luni realizându-se străpungerea primei galerii a tunelului Momaia, de 1,35 kilometri.

„S-a realizat străpungerea primei galerii (sensul de mers Sibiu – Piteşti) a tunelului rutier Momaia! Este o etapă importantă pentru construcţia secţiunii 4 (Curtea de Argeş – Tigveni) a autostrăzii Sibiu – Piteşti (A1). Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostradă din România şi este format din două galerii unidirecţionale (câte o galerie pe fiecare sens de circulaţie)”, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Editor : C.L.B.

Share.
Exit mobile version