Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a elaborat şi depus aplicaţia de finanţare pentru proiectul de drum expres Focşani-Brăila, în vederea obţinerii finanţării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027. Sectorul de drum pentru care se solicita finanţare nerambursabilă va avea o lungime totală de circa 73,5 km.

„Compania Naţională de Investiţii Rutiere a elaborat şi depus în data de 28 mai 2025 aplicaţia de finanţare pentru proiectul Drum expres Focşani-Brăila, în vederea obţinerii finanţării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027, Prioritatea 2 Îmbunătăţirea conectivităţii secundare rutiere – Proiecte de investiţii situate pe secţiuni din afara reţelei TEN -T (proiecte noi de investiţie, fazate, de sprijin) – Finanţare FEDR, Obiectiv Specific RSO3.2 – FEDR – RSO3.2 – Dezvoltarea şi creşterea unei mobilităţi naţionale, regionale şi locale durabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente şi intermodale, inclusiv îmbunătăţirea accesului la TEN-T şi a mobilităţii transfrontaliere”, anunţă CNIR.

Implementarea proiectului va conduce la asigurarea unei legături rapide între municipiile Focşani şi Brăila, îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie pe reţeaua rutieră existentă, prin reducerea timpului de călătorie datorită creşterii vitezei de circulaţie, scăderea emisiilor poluante din localităţi şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă, dezvoltarea socio-economică a zonelor adiacente.

Sectorul de drum pentru care se solicita finanţare nerambursabilă va avea o lungime totală de circa 73,5 km.

„Astfel, acest proiect contribuie la integrarea acestei regiuni în reţeaua naţională şi europeană de transport. Acest proiect va genera efecte socio-economice pozitive importante inclusiv prin «micşorarea distanţelor» şi dezvoltarea regională prin mărirea zonei de influenţă economică «gravitaţională» a oraşelor mari asupra localităţilor mai mici «satelitare» acestora”, arată CNIR.

Solicitarea de finanţare a fost depusă la Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru o valoare totală estimată de 6.747.001.917 lei (inclusiv TVA), din care contribuţia Uniunii Europene din FEDR este de 2.271.856.251 lei, reprezentând 40% din valoarea eligibilă a acestuia, diferenţa de 4,475,145,665.94 lei reprezentând contribuţia de la Bugetul de Stat al României (compusă din cota de 60% din valoarea eligibilă, precum şi TVA).

Contractul de finanţare pentru acest proiect va putea fi semnat ulterior parcurgerii etapelor de evaluare si selecţie, în conformitate cu prevederile Ghidului Solicitantului pentru PT 2021 – 2027.

Durata proiectului în cadrul cererii de finanţare: 42 luni (inclusiv activităţi conexe specifice obiectivului). Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din FEDR prin Programul Transport 2021-2027.

Contractul de proiectare şi execuţie are o valoare estimată de 5,3 miliarde lei. Cele cinci oferte depuse sunt în etapa de evaluare.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Editor : A.C.

Share.
Exit mobile version