Una dintre companiile care operează și din România promite să pedepsească mai aspru pasagerii „indisciplinați”, informează DW.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa, a anunțat joi că va impune amenzi începând de la 500 de euro (579 de dolari) pasagerilor al căror comportament deranjant conduce la eliminarea lor dintr-un zbor.
Transportatorul economic a declarat că speră ca amenda să servească drept „un factor de descurajare pentru a elimina acest comportament inacceptabil la bordul aeronavelor noastre”.
„Este inacceptabil ca pasagerii să sufere perturbări inutile din cauza comportamentului unui singur pasager indisciplinat”, a declarat un purtător de cuvânt al Ryanair.
Ryanair a declarat, de asemenea, că urmărește despăgubiri civile
Compania a declarat că, statistic vorbind, perturbările „au fost cauzate de un număr mic de pasageri indisciplinați”.
Într-un incident din ianuarie, compania aeriană a solicitat despăgubiri de peste 15.000 de euro după ce un zbor de la Dublin la Lanzarote, în Insulele Canare din Spania, a fost deviat către orașul portughez Porto din cauza unui pasager turbulent.
Un zbor Ryanair de la Glasgow la Cracovia în iunie 2024 a fost deviat la Rzeszow, Polonia, din cauza unui alt pasager turbulent. Pasagerul a fost condamnat în instanță și amendat cu 3.230 EUR.
Compania aeriană și-a modificat termenii și condițiile pentru a permite ca amenzile să fie „luate direct de pe cardul folosit pentru a face rezervarea”.
Ryanair, care a transportat peste 200 de milioane de pasageri între 2024 și 2025, a cerut Uniunii Europene să limiteze vânzarea de alcool în aeroporturi.
Citește și
Cine este supraviețuitorul accidentului aviatic din India: „Când m-am ridicat, erau cadavre în jurul meu. Mi-a fost frică”
Editor : Sebastian Eduard