Constructorul auto Ford a anunțat că va tăia 4.000 de locuri de muncă în Europa, devenind astfel cel mai recent producător auto care încearcă să reducă costurile pe fondul încetinirii creșterii vânzărilor de mașini electrice și a concurenței din partea Chinei.
Constructorul auto american a declarat, miercuri, că va desființa 2.900 de locuri de muncă în Germania și 800 în Regatul Unit. Reducerile reprezintă aproximativ 14% din cei 28.000 de angajați ai Ford din Europa și vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2027, scrie The Guardian.
Anunțul Ford este cel mai recent făcut de o serie producători auto mondiali care încearcă să facă economii, în timp ce industria se luptă cu scăderea cererii și încearcă să investească în tranziția către mașinile electrice.
De asemenea, compania a redus producția planificată a noilor modele electrice Explorer și Capri, citând „situația economică slabă și cererea mai mică decât se aștepta pentru mașinile electrice”. Fabrica Ford din Köln, Germania, își va reduce orele de producție după ce compania a cheltuit 2 miliarde de dolari pentru modernizarea acesteia în vederea producerii de automobile cu baterii.
Mai mulți producători auto au declarat anul acesta că intenționează să vândă mai multe mașini hibride, care combină un motor cu ardere internă cu o baterie mai mică. Printre acestea se numără operațiunile Ford din SUA, care a anulat un SUV electric în august, Toyota din Japonia, Volvo din Suedia și Bentley din Marea Britanie.
Citește și: Restructurări masive la cel mai important constructor auto din Europa: cel puțin trei fabrici închise, zeci de mii de concedieri
Ford a declarat că producătorii de automobile din Europa „se confruntă cu probleme competitive și economice semnificative, în timp ce abordează, de asemenea, un dezechilibru între reglementările privind CO2 și cererea consumatorilor pentru vehicule electrificate”.
Reducerile vor afecta dezvoltarea produselor în Europa, precum și domenii administrative precum finanțe, resurse umane și afaceri guvernamentale.
La nivel global, reducerile de personal din Europa vor afecta 2,3% din cei 174.000 de angajați ai companiei din întreaga lume.
În România, Ford a avut în proprietate fabrica de la Craiova, care a fost însă transferată, în 2022, în proprietatea Ford Otosan, o companie deținută cu părți egale de americani și de grupul turc Koç. Fabrica are circa 6.000 de angajați și o capacitate de producție de 250.000 de mașini pe an, iar la preluarea de către compania turco-americană s-a vorbit despre concentrarea, în viitor, pe producția de vehicule comerciale și electrice.
Editor : B.E.