Costul transportării petrolului din Rusia în China a crescut de aproape trei ori în comparație cu nivelurile observate înainte de 10 ianuarie, data la care Trezoreria SUA a dezvăluit noi măsuri cuprinzătoare care vizează „flota din umbră” a Rusiei. Este de așteptat ca tarifele de transport să crească și mai mult, potrivit Insider.

De la impunerea occidentală a unui plafon de 60 de dolari pe baril pentru țițeiul rusesc în decembrie 2022, Moscova și-a folosit așa-numita „flotă din umbră” de petroliere pentru a transporta petrol către cumpărători internaționali, pentru eludarea sancțiunilor. Navele care alcătuiesc această flotă sunt adesea prost întreținute și deseori nu au asigurare adecvată.

De luni, costul transportului de petrol din Orientul Îndepărtat al Rusiei către China a urcat la între 5-5,5 milioane de dolari pe călătorie, o creștere bruscă față de cele 1,5 milioane de dolari înregistrate înainte ca sancțiunile Washingtonului să fie anunțate vinerea trecută.

Noile sancțiuni introduse de SUA pe 10 ianuarie au vizat 183 de nave implicate în transportul petrolului rusesc. După anunțarea restricțiilor, peste 60 de petroliere au aruncat ancora în largul coastelor Chinei, Singapore și Rusiei.

Mai devreme, pe 16 ianuarie, jurnalul de transport maritim britanic Lloyd’s List a raportat c că portul chinez Longkou a primit prima navă sancționată care transporta petrol rusesc. Potrivit publicației, Biroul pentru Controlul Activelor Străine (OFAC) al Departamentului Trezoreriei SUA a permis porturilor să accepte nave care au fost încărcate înainte de 10 ianuarie. Termenul limită pentru ca petrolierele sancționate să își descarce mărfurile a fost stabilit pentru 27 februarie.

Editor : Ș.R.

Share.
Exit mobile version