Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Dragoş Anastasiu, apel la şefii de instituţii care au venituri peste cel al preşedintelui ţării să renunţe voluntar la o parte din bani

iulie 10, 2025

În ultimul său interviu ca preşedinte al Poloniei, Andrzej Duda reproşează Ucrainei şi aliaţilor că nu apreciază suficient ajutorul Poloniei

iulie 10, 2025

Riadul şi Teheranul au discutat despre armistiţiul dintre Iran și Israel

iulie 10, 2025

Vacanțele europenilor și riscul celor mai mari întârzieri din istorie ale curselor aeriene: „Europa nu își poate permite haos pe cer”

iulie 10, 2025

Ministrul Ionuț Moșteanu: Suntem pe un trend bun, în mare. Trebuie să ajungem la această ţintă cu 3,5% din PIB la Apărare

iulie 10, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » De ce e metroul clujean în plop și plopu-n aer. Explicațiile Asociaţiei Pro Infrastructură: fără bani, fără proiect, fără autorizație
Stiri Locale

De ce e metroul clujean în plop și plopu-n aer. Explicațiile Asociaţiei Pro Infrastructură: fără bani, fără proiect, fără autorizație

By Sala de Presăiulie 9, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Asociaţia Pro Infrastrcutură transmite, miercuri, că metroul uşor clujean „e-n plop şi plopu-n aer”, întrucât nu are nici finanţare asigurată, nici proiect tehnic finalizat, deci nici autorizaţie de construire. În plus, organizaţia apreciază ca fiind „îngrijorător” faptul că Primăria Cluj-Napoca nu are capacitatea de a gestiona investiţiile majore. De asemenea, antreprenorul general Gülermak, care a primit un avans de peste 230 de milioane de euro, a cumpărat două utilaje care sapă tunelurile, dar acestea „zac dezasamblate”.

„Metroul uşor clujean e-n plop şi plopu-n aer! Cu un ordin de începere emis pe 1 septembrie 2023, după o ceremonie electorală de prost gust regizată cu ocazia primei lopeţi din 5 iunie 2024, metroul uşor clujean n-are nici finanţare asigurată, nici proiect tehnic finalizat deci nici autorizaţie de construire, însă debordează de promisiuni”, a transmis, miercuri seară, Asociaţia Pro Infrastructură, conform news.ro.

Organizaţia precizează că Primăria Cluj-Napoca a plătit în 2024 un avans de 232 milioane euro, bani primiţi de la Guvernul Ciolacu, către antreprenorul general Gülermak.

„Probabil domnul Boc are un plan precis de a face rost de ceilalţi bani necesari ca să acopere valoarea contractului de aproximativ 1,8 miliarde € fără TVA. Fiindcă n-a fost în stare să pregătească bine şi la timp magistrala, aceasta a fost scoasă de pe PNRR şi pusă pe Programul Transport, însă doar verbal fiindcă n-are nici măcar cererea de finanţare depusă”, a mai transmis organizaţia.

Potrivit reprezentanţilor acesteia, din alocarea de 1,2 miliarde de euro disponibilă, doar magistrala M4 din Bucureşti are contract de finanţare semnat de 2,15 miliarde de euro.

„Şi mai sunt cereri ale beneficiarilor în valoare de 658 milioane € pentru trenul metropolitan Cluj-Napoca, linia tram-train Oradea şi modernizarea M2 Bucureşti. Primarul Boc nu se grăbeşte să-şi asigure măcar o parte din restul de 1,5 miliarde € plus TVA cât mai are nevoie. Şi nici nu mai are loc în Programul Transport, unde mai este spaţiu doar de vreo 800 milioane € până când se atinge pragul de supracontractare de 300%, bani iluzorii pe care oricum se bat şi alţii”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.

Aceştia explică faptul că, din avansul primit, Gülermak a cumpărat două TBM-uri, maşinăriile care sapă tunelurile, estimate la cel mult 30 de milioane de euro.

„Însă ele zac dezasamblate, fără proiect de conectare la o sursă de apă şi energie electrică. Şi fără fabrică de bolţari, prefabricatele din beton care «îmbracă» galeriile săpate de cârtiţele mecanice.

Iar discursul public este încă dominat de o micro-problemă: un zid de piloţi foraţi la organizarea de şantier. Atât s-a putut. Ni se pare nouă sau suntem luaţi de proşti?! Aşa cum spunem de ani întregi, este îngrijorător că Primăria Cluj-Napoca nu are capacitatea de a gestiona investiţiile majore: metroul, trenul şi centura metropolitană”, arată, de asemenea, Asociaţia Pro Infrastructură.

Reprezentanţii acesteia susţin că „vin tot mai multe semnale că şi Gülermak ne vinde gogoşi… pe care domnul Boc le serveşte mai departe clujenilor”.

„Supervizorii care vor încasa vreo 40 milioane €, cei de la Systra şi Metrans, sunt într-un evident conflict de interese fiindcă tot ei au livrat studiul de fezabilitate găunos care generează acum blocaje în proiectare. Solicităm transparenţă, acces la şedinţele de progres şi contractarea unui manager competent şi responsabil care să reprezinte beneficiarul în relaţia cu antreprenorii şi supervizorii”, cere organizaţia.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

În ultimul său interviu ca preşedinte al Poloniei, Andrzej Duda reproşează Ucrainei şi aliaţilor că nu apreciază suficient ajutorul Poloniei

Trump impune tarife de 50% asupra Braziliei după disputa publică cu preşedintele Lula. El invocă modul în care a fost tratat fostul preşedinte Jair Bolsonaro

Cine sunt ceilalţi doi politicieni din Republica Moldova care au interdicţie de a intra pe teritoriul României

Ionuţ Moşteanu (USR): Practic, am scăpat de ameninţarea blocării fondurilor, am scăpat de potenţiala retorgradare la junk din partea fondurilor de investiţii / Acum trebuie să începem să construim

Liga Campionilor: FCSB a învins cu emoţii pe andorranii de la Inter Club d’Escaldes, 3-1

Comisia Europeană a concediat un translator din cauza unor temeri în legătură cu încălcarea normelor de securitate în timpul unei întâlniri cu Zelenski

Mercato: Rareş Ilie a fost împrumutat la Empoli

Spectacol la Iaşi Open, în ciuda vremii care a oprit meciurile de pe tabloul principal. Simona Halep, Andrei Pavel, Stan Wawrinka, Alexandra Dulgheru şi Raluca Olaru au încântat publicul cu un demonstrativ de aproape o oră

Cinci unităţi comerciale de pe litoral, închise temporar de ANPC / Printre nereguli: lipsa autorizaţiilor, produse depozitate la temperaturi neconforme, grupuri sanitare neigienizate / Au fost date amenzi de 126.000 de lei

Alegerile Editorului

În ultimul său interviu ca preşedinte al Poloniei, Andrzej Duda reproşează Ucrainei şi aliaţilor că nu apreciază suficient ajutorul Poloniei

iulie 10, 2025

Riadul şi Teheranul au discutat despre armistiţiul dintre Iran și Israel

iulie 10, 2025

Vacanțele europenilor și riscul celor mai mari întârzieri din istorie ale curselor aeriene: „Europa nu își poate permite haos pe cer”

iulie 10, 2025

Ministrul Ionuț Moșteanu: Suntem pe un trend bun, în mare. Trebuie să ajungem la această ţintă cu 3,5% din PIB la Apărare

iulie 10, 2025

Trump impune tarife de 50% asupra Braziliei după disputa publică cu preşedintele Lula. El invocă modul în care a fost tratat fostul preşedinte Jair Bolsonaro

iulie 10, 2025

Cele mai recente știri

Stare de urgenţă în Macedonia de Nord, din cauza incendiilor de pădure

iulie 10, 2025

„Fortăreața Rusia”, noul model economic al lui Vladimir Putin. Moscova a confiscat active de 50 de miliarde de dolari în trei ani

iulie 10, 2025

Românii nu-și vor mai putea cumpăra mașini până nu-și achită datoriile la stat. Cum vrea Guvernul să colecteze mai multe taxe

iulie 10, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.