Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Tanczos Barna: Ministerul Mediului mai are 2 miliarde de euro disponibile prin PNRR. „1,7 miliarde s-au dus pe apa sâmbetei”

august 8, 2025

Video O femeie din Timişoara este căutată de Poliţie după ce a intrat cu maşina pe contrasens într-un sens giratoriu

august 8, 2025

Crin Antonescu, atac la Nicușor Dan după funeraliile lui Iliescu: „Stă ascuns în birou, în aceeași clădire cu defunctul”

august 8, 2025

ASF explică modificările la Pilonul II: „Nu există nicăieri în Europa sistem de pensii în care să poți retrage toți banii”

august 8, 2025

Trump prezintă statistici economice ”alternative” şi-l atacă pe Biden. ”Sunt nişte date incredibile. Stăm foarte bine”, se felicită el. ”În primele cinci luni de mandat ale domnului Trump, venitul mediu al gospodăriilor, ajustat cu inflaţia, a crescut cu 1.174 de dolari”

august 8, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale și cum sunt afectate zborurile pe rutele interne
Afaceri

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale și cum sunt afectate zborurile pe rutele interne

By Sala de Presăaugust 8, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Producătorii ruși au livrat un singur avion comercial în 2025, din cele 15 promise, în contextul în care sancțiunile internaționale și dobânzile ridicate au blocat investițiile și accesul la piese esențiale. Lipsa aeronavelor moderne afectează deja zborurile interne, iar autoritățile sunt forțate să improvizeze soluții.

De când Rusia a invadat Ucraina, în februarie 2022, sancţiunile occidentale au tăiat accesul la componente şi avioane străine. Cu o flotă de peste 700 de aeronave, dominată de modele Airbus şi Boeing, companiile aeriene din Rusia se bazează acum pe rute complexe, indirecte de import, pentru a face rost de componentele critice, notează Agerpres.

„Nu există componente bază, nu există tehnologie, nici facilităţi de producţie sau ingineri. Pentru a crea toate acestea de la zero este nevoie de ani de zile, dacă nu de decenii”, a declarat o sursă din industria aviatică rusă pentru Reuters, care a dorit să-şi păstreze anonimatul.

Ţinând cont de provocările geografice ale Rusiei, cea mai mare ţară din lume, dependenţa de avioanele comerciale pentru transportul de marfă şi de pasageri este ridicată.

Flota rusă se degradează

Incidentele majore recente au scos în evidenţă necesitatea urgentă de a preveni degradarea flotei. În iulie, un avion din era sovietică, Antonov An-24, construit în 1976, s-a prăbuşit iar toate cele 48 de persoane aflate la bord au decedat. Câteva zile mai târziu, principala companie aeriană – Aeroflot – a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane, din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectorul aviatic reuşeşte greu să se autosusţină, extinzând dificultăţile cu care se confruntă industria rusă. Producţia fabricilor s-a contractat luna trecută cu cel mai rapid ritm din martie 2022, iar creşterea în industrie continuă să încetinească.

Dobânzile ridicate au afectat producţia auto, au dus la falimente în sectorul cărbunelui, au încetinit exporturile de materii prime, cum ar fi metalele şi produsele petroliere, şi nu au permis îndeplinirea obiectivelor privind producţia de avioane, contribuind la încetinirea PIB-ului.

„Industria a fost lovită mai rapid şi mai puternic de înăsprirea politicii monetare”, a apreciat Dmitry Polevoy, director de investiţii la Astra Asset Management, avertizând că sectorul industriei este aproape de recesiune.

În 2021, Rusia a adăugat flotei sale 52 de avioane comerciale noi, inclusiv 27 de la Airbus, trei de la Boeing şi 22 Sukhoi Superjets construite cu componente importate, pentru companiile aeriene Aeroflot, S7, Red Wings, Rossiya şi Ural Airlines. De atunci, doar 13 aeronave noi au fost adăugate: 12 Sukhoi Superjets şi un Tupolev Tu-214, arată datele de la ch-aviation. Modelul Tu-214 este folosit de vicepremierul Denis Manturov, conform surselor.

Țintele de producție, revizuite de Moscova

În mod repetat, Guvernul de la Moscova a revizuit ţintele de producţie. La mijlocul anului trecut, a redus obiectivul de livrări de la 171 la 21 de avioane. Luna trecută, oficialii au spus că ţintele vor fi din nou revizuite, citând dobânzile ridicate, care au încetinit producţia.

Conglomeratul de stat Rostec, care supervizează producţia avioanelor de pasageri Sukhoi Superjet-100, Tupolev Tu-214 şi Ilyushin şi a noilor aeronave Yakovlev MC-21, nu reuşeşte să îndeplinească obiectivele.

Directorul general al Rostec, Sergei Chemezov, a afirmat anul trecut pentru Reuters că Rusia va produce propriile avioane de pasageri, dar în mod repetat datele de livrare au fost amânate.

Aeronava MC-21, construită în întregime cu componente ruseşti, este mult mai grea decât versiunea care are piese din import, reducând eficienţa şi autonomia de zbor, astfel încât companiile aeriene nu sunt interesate, susţin sursele.

Marţi, Chemezov i-a spus premierului Mikhail Mishustin că producţia de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 şi IL-114 va începe în 2026, cu doi ani mai târziu decât era planificat original.

Dependență de livrările externe

În pofida eforturilor de a avea producţie pe plan local, Rusia continuă să fie dependentă de livrările externe. Datele vamale analizate de Reuters arată că anul trecut au fost importate componente în valoare de cel puţin 300.000 dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan şi Emiratele Arabe Unite. Acestea includ componente de la Safran (Franţa), Honeywell (SUA) şi Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a dezvoltat un sistem paralel de importuri, astfel încât mărfurile intră prin terţe părţi în ţară, iar producătorul nu ştie şi nu a consimţit la aceste exporturi.

Honeywell a precizat că nu furnizează echipamente, componente sau produse vreunei companii ruseşti şi „lucrează în mod activ pentru a identifica sau întrerupe orice posibilă redirecţionare spre Rusia a produselor sale via terţe părţi”.

Moscova este forţată să fie din ce în ce mai creativă, solicitând companiilor aeriene din ţări din Asia Centrală, cum ar fi Kazahstan şi Uzbekistan, să efectueze zboruri de rutele interne din Rusia.

Editor : M.I.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Tanczos Barna: Ministerul Mediului mai are 2 miliarde de euro disponibile prin PNRR. „1,7 miliarde s-au dus pe apa sâmbetei”

Tanczos Barna: Autorităţile vor putea pune poprire pe ajutorul social, dacă beneficiarul are datorii la bugetul local

Măsuri ale reformei administrative: impozite mărite și executări silite pentru recuperarea datoriilor de către primării

India nu cedează în fața tarifelor lui Trump și îl așteaptă pe Putin: „Suntem emoţionaţi să aflăm de vizita Excelenţei Sale”

Analiză Tarifele vamale impuse de Donald Trump s-ar putea transforma într-o ameninţare pentru industria farmaceutică globală

Mai puțin zgomot de tren, în două zone din București. CFR montează panouri antifonice, într-un proiect de aproape 11 milioane de lei

Secetă record în Europa. România se numără printre țările cele mai afectate

Noile tarife americane lovesc de astăzi zeci de țări. Trump promite că vor curge „miliarde” în SUA

Stâlpul de bază al economiei de război a Rusiei se prăbușește. Cât timp mai poate rezista Moscova sub presiunea sancțiunilor

Alegerile Editorului

Video O femeie din Timişoara este căutată de Poliţie după ce a intrat cu maşina pe contrasens într-un sens giratoriu

august 8, 2025

Crin Antonescu, atac la Nicușor Dan după funeraliile lui Iliescu: „Stă ascuns în birou, în aceeași clădire cu defunctul”

august 8, 2025

ASF explică modificările la Pilonul II: „Nu există nicăieri în Europa sistem de pensii în care să poți retrage toți banii”

august 8, 2025

Trump prezintă statistici economice ”alternative” şi-l atacă pe Biden. ”Sunt nişte date incredibile. Stăm foarte bine”, se felicită el. ”În primele cinci luni de mandat ale domnului Trump, venitul mediu al gospodăriilor, ajustat cu inflaţia, a crescut cu 1.174 de dolari”

august 8, 2025

Video Inundații puternice în sudul Chinei, din cauza ploilor torențiale. Zeci de mii de persoane au fost evacuate

august 8, 2025

Cele mai recente știri

Tanczos Barna: Autorităţile vor putea pune poprire pe ajutorul social, dacă beneficiarul are datorii la bugetul local

august 8, 2025

Anchetă penală după ce o tânără de 19 ani a murit în Spitalul de Urgență Brașov, la o săptămână după ce a născut

august 8, 2025

Ciclism: Junioara Diana Faur, vicecampioană europeană la MTB XCO

august 8, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.