Disney ajustează avertismentele privind conţinutul la unele dintre filmele sale vechi, inclusiv „Peter Pan” şi „Dumbo”, în contextul unei schimbări generale a strategiei DEI (Diversitate, Echitate şi Incluziune) în cadrul companiei, ca urmare a revenirii în funcţia de preşedinte al SUA a lui Donald Trump, potrivit Variety.
După cum a relatat pentru prima dată Axios şi confirmat de Variety, Disney schimbă avertismentul care este afişat automat înaintea acestor titluri.
Versiunea anterioară menţiona că filmul „include reprezentări negative şi/sau maltratarea unor popoare sau culturi”, în timp ce noua versiune spune „Acest program este prezentat aşa cum a fost creat iniţial şi poate conţine stereotipuri sau reprezentări negative”.
În noiembrie 2019, Disney a adăugat pentru prima dată avertismente de conţinut la filme precum „Dumbo” din cauza reprezentărilor rasiste găsite în filmele create de Disney în anii 1940 şi ’50. „Acest program este prezentat aşa cum a fost creat iniţial”, spunea avertismentul anterior. „Acesta poate conţine reprezentări culturale învechite”.
Disney a schimbat formularea în octombrie 2020 cu avertismentul de conţinut mai lung: „Acest program include reprezentări negative şi/sau maltratarea unor oameni sau culturi. Aceste stereotipuri erau greşite atunci şi sunt greşite şi acum. Mai degrabă decât să eliminăm acest conţinut, dorim să recunoaştem impactul său dăunător, să învăţăm din el şi să declanşăm dezbateri pentru a crea împreună un viitor mai incluziv. Disney se angajează să creeze poveşti cu teme inspiraţionale şi aspiraţionale care reflectă diversitatea bogată a experienţei umane din întreaga lume”.
Acum a revenit la avertismentul privind conţinutul la o versiune a celui introdus în 2019.
Sonia Coleman, directorul de resurse umane al Disney, a prezentat marţi, într-un memoriu adresat conducerii, modificările companiei.
„Crearea unui mediu primitor şi respectuos pentru angajaţii şi oaspeţii noştri este esenţială pentru cultura companiei noastre şi pentru activitatea noastră”, a scris Coleman. „Valorile noastre – integritate, creativitate, colaborare, comunitate, incluziune – ne ghidează acţiunile şi modul în care ne tratăm reciproc. Astăzi doresc să ofer o actualizare cu privire la modul în care valorile noastre sunt incluse în programele noastre de remunerare a liderilor, în special alţi factori de performanţă (OPF), precum şi să împărtăşesc o parte din activitatea care a fost în curs de desfăşurare pentru a evolua strategia noastră de talent în concordanţă cu aceste valori”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].