Donatella Versace, una dintre cele mai cunoscute creatoare de modă din industrie, se va retrage din funcția de director de creație al brandului Versace, după aproape trei decenii în această funcție la compania fondată de fratele sau Gianni, transmite Reuters. Schimbarea, anunțată joi de proprietarul brandului, Capri Holdings, survine în contextul în care Prada se apropie de un acord pentru a cumpăra casa de modă, după ces-a înțeles cu Capri la un preț de aproape 1,5 miliarde de euro.
Dario Vitale, fost director de creație și imagine la Miu Miu, un brand mai mic din cadrul grupului Prada, va prelua rolul de director de creație al Donatellei începând cu 1 aprilie.
Donatella, în vârstă de 69 de ani, va prelua rolul de ambasador principal al mărcii Versace.
„A fost cea mai mare onoare din viața mea să duc mai departe moștenirea fratelui meu Gianni. El a fost adevăratul geniu, dar sper să am ceva din spiritul și tenacitatea lui”, a declarat Donatella Versace, care a ajutat la continuarea afacerii după ce Gianni a fost ucis în Miami, în 1997.
„Sunt încântată că Dario Vitale ni se va alătura și sunt încântată să văd Versace prin alți ochi”, a adăugat ea.
Momentul ales pentru această mutare a fost intrigant, comentează Reuters, Prada fiind văzută a fi pe punctul de a încheia o afacere care ar uni două dintre cele mai mari nume din moda italiană.
„Versace a avut dificultăți, așa că nu este surprinzător că se face o schimbare”, a declarat David Swartz, analist la Morningstar.
„Brandul și-a pierdut relevanța și a rămas în urma brandurilor de lux europene similare. Nu știu dacă aducerea lui Dario Vitale este direct legată de potențiala vânzare către Prada, dar se pare că o face și mai probabilă”, a adăugat el.
Schimbări de designeri
Anunțul este cel mai recent dintr-o serie de schimbări de designeri de profil înalt în industrie, care încearcă să își reconstruiască afacerea pe fondul încetinirii cererii de lux în China și al cumpărătorilor îngrijorați de inflație.
La începutul acestui an, șeful de design al Gucci, Sabato De Sarno, a părăsit brandul italian după mai puțin de doi ani în funcție.
Donatella Versace a dat brandului o estetică îndrăzneață și provocatoare. Legăturile ei cu multe celebrități de renume au contribuit la consolidarea atractivității mărcii.
Miu Miu, o marcă lansată de Miuccia Prada ca o ramură a activității principale în 1993, are un stil mai sobru și a înregistrat o creștere rapidă.
Versace a raportat o scădere de 6,6% a veniturilor, la 1,03 miliarde de dolari, pentru anul fiscal anterior (încheiat în martie 2024). Se estimează că vânzările vor continua să scadă până la 810 milioane de dolari în 2025, înainte de a reveni pe creștere în 2027.
Versace, fondat de Gianni Versace la Milano în 1978, a fost cumpărat de grupul american Michael Kors, cunoscut acum sub numele de Capri Holdings, pentru 1,8 miliarde de euro (1,87 miliarde de dolari) în 2018. Familia Versace a primit 150 de milioane de euro din prețul de vânzare în acțiuni Capri.
Editor : B.E.