Podul de la Brăila supranumit Golden Gate de România ar putea fi recepționat în această vară, la doi ani de la inaugurare. Tot atunci se vor deschide și drumurile de legătură care sunt finalizate, dar pe care nu se circulă. Podul suspendat de la Brăila a costat peste 500 de milioane de euro.
Cu doi ani întârziere, podul de la Brăila ar putea fi recepţionat de beneficiar, Compania Națională de Drumuri, la jumătatea acestui an.
Cele două drumuri de legătură cu podul care scurtează distanțele și ocolesc orașul Brăila și orașul Măcin vor fi și ele deschise odată cu recepția podului, la vară. Deși acestea sunt gata, în acest moment, sunt închise.
Mai multe nereguli au dus la prelungirea termenelor de predare. Mai întâi, podul a avut probleme cu un pilon, din cauza infiltrațiilor. Apoi, multe șuruburi nu erau strânse, iar, la nicio lună de la inaugurare, asfaltul a cedat. Abia în toamna anului trecut, constructorul a venit cu o nouă formulă care a fost turnată pe sensul Tulcea-Brăila.
Alin Şerbănescu, purtator de cuvânt CNAIR: Suntem în perioada de observare a comportamentului asfaltului nou pus pe calea 2, estimăm că undeva ca în luna martie se vor putea apuca de frezarea și de reasfaltarea căii 1 cu noua formula asfaltică, deci, până atunci, conform constructorului, nu se va putea face recepția la întregul obiectiv.
Până atunci, șoferii care vor să ajungă în Tulcea sau Constanța sunt nevoiți să treacă prin Măcin.
-Îi de groază! Nu, nu e normal. Dimineață era un fel de semn, după amiază alte semne. Nici nu știi cum să mai mergi. Cel puțin eu sunt pieton, dar ăștia cu mașina.
-Greu. Se zguduie casele, ni se crapă, ni se… și pe variantă pe partea aia pe la mine, greu.
-Câteodată aici stai 10 minute ca să poți să treci dincolo.
-Este deplorabil. În primul rând că trec mașinile acelea mari.
Podul suspendat peste Dunăre a fost unul dintre cele mai costisitoare proiecte de infrastructură. Uniunea Europeană și statul român au plătit împreună peste 500 de milioane de euro pentru realizarea acestei construcţii.
Editor : A.P.