Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Franța ia în considerare serviciul militar opțional, în contextul războiului prelungit din Ucraina. Cum vor proceda Germania și Polonia

septembrie 20, 2025

Video Ministrul Economiei, despre secretarul de stat reținut de DNA: Nu i-am dat atribuții, nu corespundea criteriilor mele

septembrie 20, 2025

Primarul interimar al Capitalei vede nevoia unui candidat comun la alegerile din București: Este cea mai bună opțiune

septembrie 20, 2025

Cinci obiceiuri pentru a încetini îmbătrânirea creierului. Iată ce trebuie să introduci în rutina ta

septembrie 20, 2025

Ministrul Sănătăţii: Vom dezvolta un nou atestat în cardiologia sportivă, în parteneriat cu Societatea Franceză de Cardiologie

septembrie 20, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Galerie Foto 51 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului. CNAIR: „Un pisc al ingineriei româneşti”, va fi modernizat
Afaceri

Galerie Foto 51 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului. CNAIR: „Un pisc al ingineriei româneşti”, va fi modernizat

By Sala de Presăseptembrie 20, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

CNAIR celebrează, sâmbătă, 51 de ani de la inaugurarea DN 7 C – Transfăgărăşan, considerat „pisc al ingineriei româneşti”. Realizarea drumului a fost extrem de dificilă, iar 40 de persoane şi-au pierdut viaţa pe durata construcţiei. Altitudinea maximă la care este şoseaua depăşeşte 2.000 de metri, ceea ce face ca o perioadă lungă din an circulaţia să fie interzisă, din cauza zăpezii. CNAIR are în vedere modernizarea drumului, pentru a permite o perioadă extinsă de circulaţie anuală.

„Astăzi, 20 septembrie 2025, marcăm 51 de ani de la inaugurarea oficială a Transfăgărăşanului (DN 7C), unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de infrastructură realizate în România 100%, un pisc al ingineriei româneşti, proiectarea şi execuţia fiind integral românească. La 51 de ani de la inaugurare aducem un omagiu celor care l-au conceput, l-au construit şi l-au păstrat în funcţiune până astăzi, celor care prin muncă şi sacrificiu, au creat un simbol al României moderne”, au transmis, sâmbătă, reprezentanţii CNAIR, într-un mesaj pe Facebook.

Directorul companiei, Cristian Pistol, apreciază că „Transfăgărăşanul este una din dovezile incontestabile ale performanţelor ingineriei româneşti”.

„Dorim să continuăm aceste performanţe, iar în ultimii ani, am dovedit capacitatea României de a construi infrastructură modernă, chiar şi în situaţii dificile”, a spus el, potrivit News.ro.

Finalizat în anul 1974, după 4 ani de eforturi intense, acest drum montan cu o lungime de 91 km şi o altitudine maximă de 2042 „este şi astăzi o dovadă clară a îndemânării şi determinării celor care au avut viziunea de a străbate Munţii Făgăraş cu o şosea unică în Europa”.

„Din păcate, realizarea Transfăgărăşanului nu a fost posibilă fără jertfă: aproximativ 40 de vieţi omeneşti au fost pierdute în timpul construcţiei, un tribut adus unei lucrări care astăzi impresionează întreaga lume”, precizează CNAIR.

Construcţia drumului a fost încredinţată Trupelor de Geniu, conduse la vremea respectivă de Generalul Locotenent Vasile Slicariu până în 1972, succedat de generalul Emil Andriescu, iar execuţia efectivă urma să fie făcută, în special, de Regimentele 1 Geniu de la Râmnicu Vâlcea şi 52 Geniu de la Alba Iulia, sub comanda Colonelului Nicolae Mazilu, o personalitate a Trupelor de Geniu, ulterior Comandant al Şcolii de Ofiţeri de Geniu, Construcţii şi Căi Ferate, iar după construcţia drumului, a fost avansat la gradul de General de Brigadă (r).

  • Lungimea totală a drumului este de 91 km, împărţiţi astfel: 40 km terasamente din pământ, 21 km terasamente din material stâncos şi 30 km de lărgire a drumului existent;
  • Lăţimea părţii carosabile este de 6 metri, la care se adaugă supralărgiri în curbe, iar lăţimea platformei este de 8 metri, tot cu supralărgiri în zonele de curbe;
  • Partea carosabilă este acoperită cu îmbrăcăminte asfaltică;
  • Traseul are 800 de curbe în plan orizontal, iar serpentinele însumează o lungime totală de 5432 metri, cu raze minime de 15 metri, racordate prin curbe progresive – clotoide;
  • Declivităţile variază între 6% şi 8% pe o distanţă de 23,293 km, iar pe alte segmente sunt mai mici de 6%, cu unele porţiuni punctuale de 9% şi 9,23%;
  • Altitudinea maximă atinge 2.040 metri, în zona km 117;
  • Sunt cinci tuneluri cu o lungime totală de 1226,10 metri, cel mai lung măsurând 878 metri;
  • Pe întreg traseul s-au executat terasamente în volum de 3,8 milioane metri cubi din pământ şi stâncă, zidărie în volum de 290 de mii metri cubi pe o lungime de 8036 metri, 28 de poduri şi viaducte, 515 podeţe, 80 km de parapete şi 1108 metri de copertine.

În prezent, CNAIR are în vedere modernizarea drumului, pentru a permite o perioadă extinsă de circulaţie anuală, sporind astfel siguranţa şi atractivitatea turistică a zonei (amenajare parcări, construcţie zone de tip „viewpoint”).

Editor : M.B.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Analiză Ce opțiuni au guvernele europene pentru a-i convinge pe cei bogați să plătească mai multe taxe. Strategii indicate de experți fiscali

Video „Cumpăr trei-patru, pentru o masă”. Cartofi mai puțini și mai scumpi, anul acesta în piețe. Cu cât se vinde kilogramul

Károly Borbély pleacă de la conducerea Hidroelectrica. Motivul: un jalon din PNRR și riscul ca România să piardă bani europeni

MAE: România revine în Consiliul Guvernatorilor al Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică

Când ar putea fi lansat euro digital. Miniștrii de Finanțe dezbat viitorul plăților în UE

Primele tichete de energie pentru plata facturilor au fost distribuite pentru peste 270.000 de beneficiari

Bolojan discută cu reprezentanții marilor magazine despre plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază

Video „Au comandat o limonadă la două pahare”. Scumpirile au redus drastic vânzările în restaurante. Cât sunt dispuși românii să cheltuie azi

Ilie Bolojan: Companiile de stat care pot fi redresate trebuie să continue, cele care sunt în pierdere cronică trebuie închise

Alegerile Editorului

Video Ministrul Economiei, despre secretarul de stat reținut de DNA: Nu i-am dat atribuții, nu corespundea criteriilor mele

septembrie 20, 2025

Primarul interimar al Capitalei vede nevoia unui candidat comun la alegerile din București: Este cea mai bună opțiune

septembrie 20, 2025

Cinci obiceiuri pentru a încetini îmbătrânirea creierului. Iată ce trebuie să introduci în rutina ta

septembrie 20, 2025

Ministrul Sănătăţii: Vom dezvolta un nou atestat în cardiologia sportivă, în parteneriat cu Societatea Franceză de Cardiologie

septembrie 20, 2025

Replica talibanilor, după ce Trump a spus că vrea controlul bazei aeriene Bagram din Afganistan: I-am expulzat pe americani din Emirat

septembrie 20, 2025

Cele mai recente știri

România a încasat suma de 5,7 milioane de euro, reprezentând despăgubirea de asigurare pentru cele patru bunuri culturale mobile furate în ianuarie 2025 din Muzeul Drents din Olanda

septembrie 20, 2025

Leon al XIV-lea respinge planul pentru un suveran pontif AI: „Dacă cineva nu trebuie reprezentat de un avatar, acela e clar papa”

septembrie 20, 2025

Galerie Foto 51 de ani de la inaugurarea Transfăgărăşanului. CNAIR: „Un pisc al ingineriei româneşti”, va fi modernizat

septembrie 20, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.