SUA au amendat Lufthansa  cu suma record de 4 milioane de dolari, după ce compania aeriană germană a interzis accesul unor pasageri evrei la un zbor din 2022, deoarece unii ar fi refuzat să respecte regulile care impuneau utilizarea măștilor de protecție, scrie BBC News.

Departamentul american al Transporturilor (DoT) a declarat că Lufthansa a discriminat pasagerii, tratându-i „ca și cum ar fi fost un singur grup”, deși mulți nu călătoreau împreună și nu se cunoșteau între ei. Departamentul a mai spus că sancțiunea a fost cea mai mare pe care a emis-o vreodată împotriva unei companii aeriene pentru încălcarea drepturilor civile.

Lufthansa a declarat în ordinul de consimțământ că a fost de acord cu plata pentru a evita litigiile, dar a negat discriminarea, dând vina pe incident pe „o serie nefericită de comunicări inexacte”.

„Lufthansa este dedicată să fie un ambasador al bunăvoinței, toleranței, diversității și acceptării”, a spus compania într-o declarație, adăugând că a cooperat pe parcursul anchetei și a rămas concentrată pe formarea personalului său.

Episodul a implicat pasageri care călătoreau de la New York la Budapesta, cu o conexiune la Frankfurt, în mai 2022.

Mulți dintre pasageri erau bărbați, purtau „îmbrăcăminte distinctivă purtată în mod obișnuit de bărbații evrei ortodocși” și folosiseră aceleași agenții de turism pentru a-și rezerva biletele, potrivit DoT.

În timpul primului zbor, căpitanul a alertat securitatea Lufthansa cu privire la faptul că unii pasageri nu au respectat instrucțiunile echipajului de a purta măști și de a nu se aduna pe coridoare și în alte locuri la bord.

Alerta a dus la reținerea biletelor a peste 100 de pasageri, toți evrei, ceea ce a dus la blocarea zborului de legătură.

Departamentul de Transport a declarat că Lufthansa a recunoscut că această acțiune va afecta și persoanele care au respectat instrucțiunile, dar „a ajuns la concluzia că nu era practic să se adreseze fiecărui pasager în parte”. Majoritatea au fost reprogramați pe alte zboruri în aceeași zi.

„Nimeni nu ar trebui să fie discriminat atunci când călătorește, iar acțiunea de astăzi trimite un mesaj clar industriei aeriene că suntem pregătiți să investigăm și să luăm măsuri ori de câte ori drepturile civile ale pasagerilor sunt încălcate”, a declarat secretarul american pentru transporturi, Pete Buttigieg.

DoT a spus că pasagerii intervievați în cadrul investigației au declarat că nu au fost martori la comportamente neadecvate, iar Lufthansa nu a reușit ulterior să identifice niciun pasager care să nu fi respectat regulile.

Cu toate acestea, în ordinul de consimțământ, Lufthansa a declarat că personalul său nu a putut identifica pasagerii deoarece „încălcările au fost atât de numeroase, comportamentul necorespunzător a continuat pe o mare parte a zborului și la intervale diferite, iar pasagerii au schimbat locurile în timpul zborului”.

Departamentul de Transport a declarat că solicită Lufthansa să plătească 2 milioane de dolari și că va acorda companiei aeriene un credit de 2 milioane de dolari pe care i-a plătit deja pasagerilor ca parte a unei înțelegeri legale.

Editor : B.E.

Share.
Exit mobile version