Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Fostul președinte al Coreei de Sud, Yoon Suk Yeol, vizat de o nouă cerere de arestare. Ce acuzații i se aduc

iulie 9, 2025

Nouă pistă privind cauza accidentului în care un Boeing 787 Dreamliner al Air India s-a prăbușit la 30 de secunde de la decolare

iulie 9, 2025

Video Franța a refuzat din nou extrădarea lui Paul de România. Acesta rămâne sub control judiciar

iulie 9, 2025

Suspiciune de antrax la două persoane internate la Institutul Naţional de Boli Infecţioase „Matei Balş” din Bucureşti

iulie 9, 2025

Radu Miruță, despre directorii Salrom: Ei erau convinși că sunt performanți. Tragedia de la Salina Praid era previzibilă

iulie 9, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Medicii de familie, reacție la propunerea de validare prin SMS pentru serviciile medicale: „Încalcă spiritul actului medical”
Sănătate

Medicii de familie, reacție la propunerea de validare prin SMS pentru serviciile medicale: „Încalcă spiritul actului medical”

By Sala de Presăiulie 9, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Președinta Uniunii Patronatelor Independente din Medicină de Familie (UPIMF), Alina Koussini, contesă ideea ministrului Sănătății, Alexandru Rogobete, de a introduce un mecanism de validare prin SMS pentru serviciile medicale oferite în medicina de familie și ambulatoriul de specialitate. Ea spune că acest mecanism ar însemna „penalizarea întregului sistem pentru abaterile câtorva”.

„Suntem de acord cu nevoia de transparență, dar nu cu penalizarea întregului sistem pentru abaterile câtorva. Medicina de familie este coloana vertebrală a sistemului sanitar românesc. Majoritatea medicilor își desfășoară activitatea cu profesionalism și responsabilitate, în condiții deseori dificile. Este profund nedrept ca întreaga breaslă să fie suspectată implicit și să i se aplice măsuri restrictive ca reacție la cazuri izolate de fraudă. Cei care au încălcat legea trebuie sancționați individual, prin instrumente de control țintite, nu prin suspiciuni generalizate”, se arată într-un comunicat transmis de UPIMF.

Potrivit sursei citate, un sistem de validare prin SMS „presupune o infrastructură tehnologică stabilă și un grad ridicat de digitalizare. Or, în mediul rural, multe cabinete medicale nu dispun de conexiuni stabile la internet, iar mulți pacienți, mai ales vârstnici, nu dețin telefoane mobile sau nu știu să le folosească în mod eficient. În aceste condiții, măsura propusă riscă să ducă la blocaje, la refuzuri de decontare a unor servicii reale și, în cele din urmă, la o afectare a actului medical”.

Președinta UPIMF mai afirmă că relația medic-pacient este una „de încredere și comunicare, nu de coduri și validări digitale. Transformarea pacientului într-un simplu furnizor de SMS-uri încalcă spiritul actului medical și introduce o barieră birocratică artificială într-un domeniu care are deja destule. Validarea tehnologică nu trebuie să vină în detrimentul umanului”.

De asemenea, Uniunea mai arată că dorește o consultare cu organizațiile profesionale, pentru că „astfel de măsuri cu impact direct asupra activității medicilor trebuie elaborate în urma unui dialog real cu organizațiile profesionale reprezentative. UPIMF solicită organizarea urgentă a unei mese rotunde cu Ministerul Sănătății și CNAS, pentru a discuta detaliile implementării și pentru a propune soluții echilibrate, fezabile și corecte pentru toți actorii implicați.”

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a declarat marți că printre indicatorii de performanță pentru șefii de secții se va introduce și cel privind satisfacția pacientului, astfel încât acesta, la externare, sau aparținătorul va completa un formular cu privire la unitatea sanitară și la serviciul medical pe care l-a primit.

„În indicatorii de performanță, pentru șeful de secție se va introduce satisfacția pacientului. Pacientul, la externare, sau aparținătorul, după caz, va completa un formular cel mai probabil tot online. Acele sms-uri pe care le primiți atunci când vă externați vor fi mai complexe. Și răspunsurile vor aborda nu doar întrebări dacă vi s-a cerut sau nu plată informală, ci vor aborda și întrebări privind calitatea și satisfacția pacientului cu privire la unitatea sanitară și la serviciul medical pe care l-a primit”, a declarat ministrul Sănătății.

Editor : B.P.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Suspiciune de antrax la două persoane internate la Institutul Naţional de Boli Infecţioase „Matei Balş” din Bucureşti

Fii salvator. Prim ajutor în cazul intoxicației cu ciuperci

O femeie de 24 de ani din Gorj a murit la scurt timp după o operație de cezariană

Pandemia de Covid-19 a avut un impact mai mare asupra sănătăţii femeilor decât a bărbaţilor (studiu)

Rogobete, despre mâncarea din spitale: Voi sta la masă cu managerul spitalului şi vom mânca amândoi ce primesc pacienţii

Programul ambulatoriilor de specialitate din spitale, prelungit până la ora 20.00. Ordinul MS, publicat în transparență decizională

Fii salvator. Prim ajutor pentru criza de astm

Ceasul biologic al bărbaților, legat de avorturile spontane în cazul fertilizării in vitro

Exclusiv Statul a transformat o persoană fizică în azil. Mii de pacienți sunt dați de instituții unui bihorean, în locuința personală

Alegerile Editorului

Nouă pistă privind cauza accidentului în care un Boeing 787 Dreamliner al Air India s-a prăbușit la 30 de secunde de la decolare

iulie 9, 2025

Video Franța a refuzat din nou extrădarea lui Paul de România. Acesta rămâne sub control judiciar

iulie 9, 2025

Suspiciune de antrax la două persoane internate la Institutul Naţional de Boli Infecţioase „Matei Balş” din Bucureşti

iulie 9, 2025

Radu Miruță, despre directorii Salrom: Ei erau convinși că sunt performanți. Tragedia de la Salina Praid era previzibilă

iulie 9, 2025

Cinci unităţi comerciale de pe litoral, închise temporar de ANPC / Printre nereguli: lipsa autorizaţiilor, produse depozitate la temperaturi neconforme, grupuri sanitare neigienizate / Au fost date amenzi de 126.000 de lei

iulie 9, 2025

Cele mai recente știri

Foto Noi atacuri israeliene în Fâșia Gaza. Benjamin Netanyahu discută luni, la Washington, cu Donald Trump un plan de încetare a focului

iulie 9, 2025

O parte din linia electrică a Transelectrica din județul Timiș a fost semnificativ afectată de furtunile din vestul țării

iulie 9, 2025

CSM reclamă „proliferarea unor neadevăruri în spaţiul public” privind salariile și pensiile procurorilor

iulie 9, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.