Meta Platforms îşi extinde parteneriatul cu gigantul european EssilorLuxottica, urmând să lanseze noi versiuni de ochelari inteligenţi sub brandurile Oakley şi Prada, potrivit unor informaţii obţinute de CNBC.
Această mişcare vine după succesul înregistrat de ochelarii Ray-Ban Meta din a doua generaţie, lansaţi în 2023, care au fost vânduţi în peste 2 milioane de exemplare până în prezent.
Versiunea Oakley | Meta, care va fi prezentată oficial pe 20 iunie, este orientată spre consumatorii activi, cum ar fi sportivii şi pasionaţii de activităţi outdoor.
Meta a observat că mulţi utilizatori ai Ray-Ban Meta îşi filmau sesiunile de tenis sau ski, motiv pentru care noii ochelari Oakley vor avea o construcţie mai rezistentă la intemperii şi vor costa aproximativ 360 de dolari, potrivit unor surse apropiate proiectului.
Pe lângă parteneriatul cu Oakley, Meta marchează o nouă etapă în zona fashion-tech prin colaborarea cu Prada, una dintre cele mai exclusiviste case de modă din lume. Ochelarii Prada Meta vor beneficia de avantajele structurale ale modelelor Prada cu braţe late, ideale pentru a integra componentele hardware necesare, cum ar fi microfoanele şi cipurile. Nu a fost anunţată încă o dată oficială pentru lansarea acestora.
Parteneriatul Meta–Luxottica datează din 2019, iar în 2023 a fost extins cu un nou acord în valoare de 5 miliarde de dolari, oferind Meta acces exclusiv la brandurile Luxottica pentru tehnologia de ochelari inteligenţi.
Planurile includ lansarea unei a treia generaţii de ochelari Ray-Ban Meta pentru sezonul sărbătorilor din 2025, care va include şi un mic display integrat în lentile, conform surselor CNBC.
Ochelarii Ray-Ban Meta actuali dispun deja de asistentul vocal Meta AI şi pot identifica obiective turistice, oferi reţete sau trimite mesaje vocale prin WhatsApp şi Messenger, odată conectaţi la un smartphone.
Meta intră într-o piaţă tot mai competitivă. Alphabet a anunţat recent un parteneriat de 150 de milioane de dolari cu Warby Parker, urmând să lanseze ochelari cu asistentul Google Gemini AI după 2025. La rândul său, Snap a dezvăluit că în 2026 va lansa o nouă generaţie de ochelari de realitate augmentată, sub brandul Specs.
Prin aceste parteneriate cu Oakley şi Prada, Meta îşi consolidează poziţia pe piaţa ochelarilor inteligenţi, urmărind să îmbine tehnologia cu moda de top şi să cucerească atât utilizatorii activi, cât şi pe cei atenţi la design şi exclusivitate.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].