Mircea Fechet, ministrul Mediului, a declarat miercuri, despre Programul Rabla pentru maşini, că va avea o singură sesiune continuă, până la epuizarea fondurilor, iar înscrierea se va face direct de către beneficiar. 

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat în emisiunea România Politică de la Prima News, despre proiectul Rabla, că are douăzeci de ani şi este „cel mai longeviv proiect finanţat de AFM”, relatează News.ro. 

Ministrul a spus că programul Rabla pentru maşini nu e mult diferit faţă de cum era anul trecut. „Am decis să eliminăm finanţarea maşinilor Diesel. Cred că eram singura ţară din Uniunea Europeană care încă mai încurajam oamenii să achiziţioneze maşini Diesel şi în contextul acesta, cu mari aglomerări urbane, maşinile extrem de poluante (..) am decis să fim în rând cu lumea şi să scoatem dieselul. Nici nu s-au supărat producătorii, pentru că sunt puţine modele care astăzi se mai vând şi cu motor diesel, mai ales pentru maşinile de oraş. Sunt fie hibrid, fie plug-in hybrid, fie electrice”, a precizat Mircea Fechet.

El a menţionat că prin program au mai decis ca înscrierea să se facă direct de către persoana fizică, direct de către beneficiar, persoană fizică sau juridică, şi nu prin dealer, aşa cum era până astăzi.

„E o chestiune care dă, cumva, şansa fiecărui potenţial beneficiar să prindă sau să nu prindă finanţare, să nu aibă impresia că a avut de aşteptat mai mult sau mai puţin din pricina dealerului”, a explicat ministrul. Fechet a arătat că de îndată ce avem varianta finală a ghidului şi de îndată ce aprobăm bugetul administraţiei Fondului pentru Mediu, lucru care se va întâmpla în această lună, programul poate porni

„Estimez că în luna aprilie vom începe acest program ce va avea o singură sesiune continua, până la epuizarea fondurilor. Până acum împărţeam banii în două, îi dădeam o parte în primăvară şi o parte în toamnă. Cine nu prindea primăvară aştepta toamna să îşi cumpere o nouă maşină”, a anunţat Mircea Fechet.

„Pornim de la 7.000 de lei, asta e propunerea pe care am avansat-o, de la 7.000 de lei pentru o motocicletă, 10.000-13.000, până la 25.500 pentru un autoturism electric. (..) Până la 5.000 de euro, e aceeaşi bonificaţie pe care am avut-o şi în anul trecut”, a arătat el. Despre Rabla pentru tractoare, ministrul a subliniat că programul este din vânzarea certificatelor de gaze cu efect de seră.

„E vorba de bugetul naţional, discutăm de o finanţare europeană, cum nu avem astfel de finanţări nici la Rabla pentru sobe, nici la RABLA pentru autoturisme, însă sunt sume de bani provenite din vânzarea acestor certificate, bani cu care încercăm să reducem din nou emisiile de gaze cu efect de seră, sau emisiile de poluanţi. (..) Aici discutăm de o finanţare de 65% sau de 80% din valoarea unui tractor, ce nu poate depăşi această valoare 55.000 de euro”, a arătat Fechet.

 

Editor : C.L.B.

Share.
Exit mobile version