Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Războiul hibrid. Cum recrutează Rusia spioni din rândul adolescenților. Aventura canadianului Laken Pavan, acum închis în Polonia

iunie 18, 2025

Consumul țigărilor contrafăcute atinge cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani. Cum se poziționează România?

iunie 18, 2025

Procesul lui Vlad Pascu a ajuns la final: avocatul lui a cerut o pedeapsă mai mică. Ce urmează în dosarul 2 Mai

iunie 18, 2025

Video Emil Hurezeanu, despre protestele violente împotriva românilor din Irlanda de Nord: Imaginile sunt revoltătoare

iunie 18, 2025

Expoziţii, ateliere, muzică live şi instalaţie interactivă pe Calea Victoriei în acest weekend

iunie 18, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Navele evită Strâmtoarea Ormuz, iar tarifele de transport cresc puternic, din cuaza conflictului Israel – Iran
Afaceri

Navele evită Strâmtoarea Ormuz, iar tarifele de transport cresc puternic, din cuaza conflictului Israel – Iran

By Sala de Presăiunie 18, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Pe fondul intensificării conflictului militar dintre Israel şi Iran, tot mai multe companii de transport maritim încep să evite Strâmtoarea Ormuz, una dintre cele mai importante rute strategice pentru comerţul mondial cu petrol şi mărfuri containerizate, transmite CNBC, preluată de News.ro.

Potrivit Asociaţiei Internaţionale a Armatorilor (BIMCO), unele vase ocolesc deja această zonă-cheie, semnalând o îngrijorare crescândă în industrie privind securitatea navigaţiei.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Atacurile-surpriză lansate de Israel vineri asupra infrastructurii militare şi nucleare iraniene au fost urmate de patru zile de confruntări intense. Această escaladare a determinat armatorii să adopte măsuri sporite de precauţie, nu doar în Strâmtoarea Ormuz, ci şi în Marea Roşie, două puncte esenţiale pentru logistica maritimă globală.

Jakob Larsen, şeful departamentului de securitate din cadrul BIMCO, a declarat pentru CNBC că, deşi majoritatea vaselor continuă să navigheze prin zonă, există un “declin modest” în traficul maritim, pe măsură ce unii operatori preferă să evite riscurile. Deşi organizaţia nu recomandă evitarea unor rute, situaţia actuală introduce o incertitudine semnificativă.

Totodată, în perioade cu ameninţări ridicate, salariile echipajelor şi tarifele de transport cresc, ceea ce poate stimula unele companii să accepte riscul.

Strâmtoarea Ormuz leagă Golful Persic de Marea Arabiei şi este considerată una dintre cele mai critice “gâturi de sticlă” pentru comerţul cu petrol. În 2023, fluxul zilnic de petrol prin această zonă a fost de 20,9 milioane de barili, adică 20% din consumul global de lichide petroliere, conform datelor EIA (Agenţia pentru Informaţii Energetice a SUA).

În paralel, zona are o importanţă vitală pentru traficul global de containere, mai ales datorită porturilor Jebel Ali şi Khor Fakkan, care funcţionează ca huburi regionale pentru Dubai, Asia de Sud şi Africa de Est. Orice deviere de la această rută poate cauza întârzieri majore în lanţurile de aprovizionare şi creşteri de costuri.

Peter Tirschwell, vicepreşedinte la S&P Global Market Intelligence, a declarat că doar ameninţarea unui conflict în zona Hormuz este suficientă pentru a perturba serios logistica globală, amintind de impactul rebelilor Houthi asupra traficului prin Marea Roşie, care a forţat multe linii maritime să ocolească Africa de Sud.

Datele furnizate de firma de analiză Kpler arată că tarifele de transport ale petrolierelor VLCC din Golful Persic către China au crescut vineri cu 24%, ajungând la 1,67 dolari per baril, cel mai mare salt zilnic din 2025. Deşi prima de risc de război nu a fost încă majorată, asigurătorii avertizează că o eventuală escaladare ar putea duce la o creştere bruscă a costurilor de asigurare.

Compania germană de transport Hapag-Lloyd a confirmat că nivelul de ameninţare în Strâmtoarea Ormuz este “semnificativ”, dar nu consideră că există în prezent un risc imediat care să justifice suspendarea tranzitului. Cu toate acestea, compania menţionează că situaţia se poate schimba “într-un interval foarte scurt”.

Deşi nu s-au înregistrat încă atacuri directe asupra navelor comerciale în zonă, climatul de nesiguranţă apasă asupra pieţelor. Impactul direct se vede deja în creşterea tarifelor, rerutări costisitoare şi încordarea lanţurilor de aprovizionare, iar orice deteriorare suplimentară a situaţiei ar putea avea efecte globale semnificative asupra preţurilor la energie şi bunuri.

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Consumul țigărilor contrafăcute atinge cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani. Cum se poziționează România?

Video Pepenii românești, în pericol de dispariție. Suprafața cultivată a scăzut în timp ce fermierii caută aternativa mai profitabilă

Cosmin Marinescu, doctor în economie: „România a ajuns în procedura de deficit excesiv în 2019, înainte de crizele multiple”

Drumul principal de legătură între podul suspendat peste Dunăre și județul Tulcea intră din nou în reparații înainte de inaugurare

China a declanșat un nou șoc al exporturilor asupra lumii: Ce efecte va avea valul de produse chinezești care a inundat Europa

UE vrea să reintroducă o procedură bancară care a provocat criza financiară din 2008. Avertismentul Băncii Centrale Europene

Ce s-a ales de fabrica de măști sanitare inaugurată de fostul premier Ludovic Orban în pandemie: „Pierdere totală”

Curtea de Conturi: Transelectrica a acordat prime și adaosuri salariale de 29 milioane de lei, neconforme contractului de muncă

Oamenii de afaceri cer politicienilor să nu treacă la impozitare progresivă: „Nu va aduce veniturile bugetare necesare pe termen scurt”

Alegerile Editorului

Consumul țigărilor contrafăcute atinge cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani. Cum se poziționează România?

iunie 18, 2025

Procesul lui Vlad Pascu a ajuns la final: avocatul lui a cerut o pedeapsă mai mică. Ce urmează în dosarul 2 Mai

iunie 18, 2025

Video Emil Hurezeanu, despre protestele violente împotriva românilor din Irlanda de Nord: Imaginile sunt revoltătoare

iunie 18, 2025

Expoziţii, ateliere, muzică live şi instalaţie interactivă pe Calea Victoriei în acest weekend

iunie 18, 2025

Universitatea Craiova și U Cluj și-au aflat adversarele din Conference League!

iunie 18, 2025

Cele mai recente știri

Noul realism militar al NATO. Prietenii SUA din Europa se trezesc din somnul care i-a cuprins în anii 90 (WSJ)

iunie 18, 2025

Video Kelemen Hunor: „Rotativa e o greșeală fundamentală. A falimentat România”. Ce zice liderul UDMR despre faptul că PNL primește Finanțele

iunie 18, 2025

Engie Romania pune în funcţiune cel de-al şaselea parc fotovoltaic din portofoliu, în comuna Ariceştii Rahtivani, judeţul Prahova

iunie 18, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.