Nissan va reduce producția în Japonia a SUV-ului Rogue, modelul său cel mai bine vândut în Statele Unite, temporar, a declarat o persoană familiarizată cu situația, devenind astfel cel mai recent constructor auto global care își modifică planurile de producție ca răspuns la noile tarife de import impuse de Donald Trump, scrie Reuters.

Decizia președintelui american Donald Trump de a impune o taxă de 25% pe mașinile construite în străinătate a dat peste cap lanțul global de aprovizionare din industria auto. Nissan, al treilea cel mai mare constructor auto din Japonia, este mai expus decât unii dintre rivalii săi. Statele Unite reprezintă principala sa piață, cu peste un sfert dintre vehiculele vândute anul trecut, multe dintre acestea fiind fabricate în Japonia sau Mexic.

Nissan intenționează să reducă producția modelului Rogue cu 13.000 de vehicule la uzina sa din Kyushu, în sud-vestul Japoniei, conform unei surse Reuters, care a dorit să rămână anonimă deoarece informația nu este publică. Reducerea planificată este echivalentă cu mai mult de o cincime din cele 62.000 de unități Rogue vândute în SUA în primul trimestru al acestui an.

Muncitorii de la uzina din Kyushu, cea mai mare a companiei Nissan, vor lucra mai puține ore din mai până în iulie, iar producția va fi chiar oprită în unele zile, a adăugat persoana. Totuși, fabrica va continua să opereze în două schimburi pe zi. Constructorul auto va reevalua situația producției la o dată ulterioară, în funcție de perspectivele privind tarifele, a spus aceeași sursă. Luni, Trump a declarat că ia în considerare modificarea tarifului auto, deoarece constructorii auto „au nevoie de puțin timp”.

Rogue a fost cel mai bine vândut model al Nissan în SUA anul trecut

Nissan a transmis într-un comunicat că își revizuiește operațiunile de producție și lanțul de aprovizionare pentru a identifica cele mai eficiente și sustenabile soluții. Compania a subliniat că este hotărâtă să se adapteze la schimbările din piață, punând accent pe forța de muncă și capacitățile de producție.

„Abordarea noastră va fi una atentă și deliberată, pe măsură ce navigăm printre efectele imediate și pe termen lung”, se arată în comunicat.

Modelul Rogue a fost cel mai bine vândut model al Nissan în SUA anul trecut, cu aproape 246.000 de unități, reprezentând mai mult de un sfert din vânzările totale ale companiei pe piața americană. Nissan produce, de asemenea, modelul Rogue și la uzina sa din Smyrna, Tennessee.

Această decizie vine după ce, luna aceasta, Nissan a renunțat la un plan separat de reducere a producției în Smyrna, anunțând că va menține două schimburi pentru modelul Rogue, în loc să reducă la unul singur, așa cum era planificat pentru luna aprilie.

Și alți constructori auto se străduiesc să facă față tarifelor, despre care Trump a spus că vor stimula producția și locurile de muncă din SUA. Compania-mamă a Chrysler, Stellantis, a anunțat că oprește producția la o uzină din Mexic și una din Canada, afectând cinci unități conectate din SUA și trimițând temporar în șomaj tehnic 900 de muncitori americani.

Honda intenționează să producă următoarea generație a modelului Civic hybrid în statul american Indiana, în loc de Mexic, pentru a evita posibilele tarife, potrivit Reuters.

Totuși, chiar și înainte de impunerea tarifelor, Nissan plănuia să reducă capacitatea globală de producție cu 20%, ca parte a unui plan de redresare. Noul director general, Ivan Espinosa, este sub presiune pentru a readuce compania pe drumul cel bun, mai ales în SUA, unde performanța a fost afectată de o gamă îmbătrânită de modele și lipsa variantelor hibride. În anul financiar care tocmai s-a încheiat, Nissan și-a redus prognoza de profit de trei ori.

Editor : M.I.

Share.
Exit mobile version