O firmă din Turcia este cercetată pentru falsificarea unor documente care i-au permis asocierii din care făcea parte să câștige contractul de modernizare a Aeroportului Kogălniceanu din Constanța, scriu jurnaliștii de la snoop.ro. România ar putea pierde 32.000.000 euro europeni din această cauză. Șefii aeroportului spun că ei au sesizat procurorii anticorupție după ce un raport al Curții de Conturi a dezvăluit problema. Ministerul Transporturilor, care a asigurat finanțarea proiectului, spune că nu s-a implicat în alegerea firmelor care s-au ocupat de aceste lucrări. La momentul semnării contractului, șef la transporturi era Sorin Grindeanu, actualul lider interimar al PSD. Cazul a ajuns la Parchetul European, condus de Laura Codruța Kovesi.

Lucrările la modernizarea și extinderea terminalului, dar și la turnul de control și parcarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu au fost scoase la licitație în 2023. Contractul a fost câștigat de un consorțiu de firme românești și turcești. Compania turcească a fost cooptată în asociere deoarece prezenta garanția experienței necesare unor astfel de lucrări. Doar că un control al Curții de Conturi a descoperit că documentele prezentate de firma din Turcia au fost false. Practic, s-a descoperit că aceasta nu a putut să demonstreze lucrările la aeroportul din orașul Adana. Curtea de Conturi a descoperit probleme majore și în contractul cu baza militară americană de la Incirlik, scriu cei de la snop.ro. Prin urmare, Curtea de Conturi a decis sesizarea Parchetului European condus de Laura Codruța Kovesi.

Reprezentanții aeroportului spun că au formulat și ei o plângere penală în urma suspiciunilor de fals în documentele firmei din Turcia, ridicate de inspectorii Curții de Conturi. Dosarul a ajuns în cele din urmă la Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța.

Valoarea proiectului este de 278,8 milioane de lei, din care 164 re milioane reprezintă bani europeni, pe care România i-ar putea pierde dacă se constată că actele prezentate de firma turcă sunt într-adevăr false. Contractul de finanțare a fost semnat de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Sorin Grindeanu.

Instituția a transmis astăzi că nu s-a implicat în procedura de achiziție publică derulată de angajații aeroportului. Precizează însă și că nu intră în atribuțiile experților în achiziții de la nivelul aeroportului să efectueze cercetări privind veridicitatea absolută a actelor, dacă acestea au aparență de legalitate, și că toate firmele care participă la licitație declară pe propria răspundere că documentele pe care le prezintă sunt reale și în conformitate cu legislația.

Lucrările la aeroport ar trebui finalizate la sfârșitul lunii septembrie. 85% din ce trebuia făcut a fost deja realizat.

Editor : M.B.

Share.
Exit mobile version