Păpușile Barbie sunt pe cale să devină mai scumpe, „iar pentru asta îi puteți mulțumi președintelui american Donald Trump”, comentează Politico. „Ei bine, poate copiii vor avea două păpuși în loc de 30 de păpuși”, a ridicat din umeri președintele SUA săptămâna trecută. Acum, prețurile cresc într-adevăr.

La scurt timp după ce Trump a sugerat în mod repetat copiilor să renunțe la păpuși și a impus tarife vamale pentru jucăriile fabricate în China și în alte țări, Mattel – gigantul producător de jucării și inventatorul iconicei Barbie – intenționează să își majoreze prețurile în SUA, a anunțat luni compania într-o declarație.

De asemenea, compania a renunțat la previziunile sale financiare pentru 2025, acuzând „evoluția peisajului tarifar din SUA” că face „dificilă previzionarea cheltuielilor de consum”.

Mattel produce aproximativ 40% din jucăriile sale în China, pe care administrația Trump a impus tarife de 145%, susținând că Beijingul tratează SUA în mod incorect în materie de comerț.

Producătorul de jucării a declarat luni că își va muta o parte din producție în afara Chinei în încercarea de a-și diversifica lanțul de aprovizionare și de a face față furtunii tarifare, în timp ce „va lua măsuri de stabilire a prețurilor în afacerile sale din SUA” acolo unde este necesar.

Cu toate acestea, în comentariile memorabile de săptămâna trecută, Trump a minimalizat îngrijorările că așa-numitele sale tarife reciproce ar crește costurile bunurilor și ar duce la penurie.

„Ei bine, poate copiii vor avea două păpuși în loc de 30 de păpuși și poate că cele două păpuși vor costa cu câțiva dolari mai mult decât ar costa în mod normal”, a spus el. De atunci, Trump a dublat (și triplat) aceste remarci anti-materialiste.

Un sondaj realizat luna trecută de Toy Association, o organizație comercială, în rândul a 400 de companii americane producătoare de jucării, a arătat că aproape jumătate dintre acestea credeau că tarifele impuse de Trump le vor scoate din afaceri.

Editor : S.S.

Share.
Exit mobile version