Peste 1.500 de kilometri de şosele şi căi ferate au primit acord de mediu, în 2024, urmând să fie construite în anii următori, iar alţi aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră şi feroviară se află în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, conform datelor Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM).

Potrivit raportului anual al Serviciului Autorizări şi Evaluare Impact, din cadrul ANPM, pe parcursul anului trecut s-au aflat în derulare 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), şapte de infrastructură de cale ferată al căror titular este Compania Naţională de Căi Ferate (CFR), precum şi patru proiecte de navigaţie, unul de ecologizare a Dunării, unul de prospecţiuni geologice, patru proiecte de telecomunicaţii şi două pentru amenajare hidroenergetică.

De la un an la altul, a crescut numărul proiectelor de infrastructură, iar acest lucru se vede deja în multe locuri din ţară, unde se circulă mai bine pe şosea sau pe calea ferată. Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi căi ferate s-au aflat în procedură de evaluare pe tot parcursul anului trecut, 60% din acestea fiind deja finalizate cu Acorduri de mediu sau cu Revizuiri de Acorduri de mediu, iar celelalte 40% aflându-se în procedură, conform Legii 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului”, a spus Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele ANPM.

Dacă în privinţa proiectelor de infrastructură rutieră au fost deja finalizate Acordurile de mediu aproape 760 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, proiectele de infrastructură feroviară finalizate totalizează peste 740 de kilometri.

Munca din cadrul Direcţiilor Controlul Poluării şi Reglementări şi Conservarea Naturii, Biodiversitate este extrem de importantă în derularea procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului, în cazul tuturor proiectelor de anvergură, care se desfăşoară pe teritoriile mai multor judeţe. După analiza tehnică a fiecărui proiect propus spre aprobare, experţii noştri verifică amplasamentele proiectelor, participă la Comisiile de Analiză Tehnică, urmăresc propunerile formulate în timpul dezbaterilor publice, abia apoi redactează Decizia etapei de încadrare, în vederea emiterii Acordului de mediu”, a explicat preşedintele ANPM.

Lista proiectelor care au parcurs procedurile de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) în vederea emiterii/revizuirii actelor de reglementare sau se află în procedură, la ANPM:

18 proiecte de infrastructură rutieră:

  • Revizuire acord de mediu pentru proiectul „Autostrada de centură Bucureşti, km 0+000 – km 100+900”, titular CNAIR – finalizat (100, 9 km);
  • Emitere acord de mediu pentru proiectul ”Drum expres Bacău – Piatra Neamţ”, titular CNAIR – finalizat (51km);
  • Revizuire acord de mediu proiect ”Autostrada Sibiu – Piteşti”, titular CNAIR – finalizat (122,110 km – revizuire pentru 30,35 km);
  • Revizuire acord de mediu pentru proiectul „Drum expres Brăila – Galaţi”, titular CNAIR – finalizat (10,768 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ”Drum expres Focşani-Brăila”, titular CNAIR – finalizat (73,524 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ”Autostrada Baia Mare-Suceava, lot II Bistriţa-Vatra Dornei”, titular CNAIR – în procedură (62,137 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ”Autostrada Bucureşti – Alexandria”, titular CNAIR – în procedură (77,02 km);
  • Revizuire acord de mediu pentru proiectul ”Autostrada Braşov- Oradea, sector Ogra- Borş”, titular CNAIR – finalizat (255, 39 km);
  • Revizuire acord de mediu pentru proiectul ”Modernizare DN 71 Bâldana, titular CNAIR – finalizat (44,130 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ”Drum expres Buzău – Brăila”, titular CNAIR – în procedură (112,440 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ”Drum expres Bucureşti – Târgovişte”, titular CNAIR – în procedură (62, 21 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ” Drum expres DN 7C – Transfăgărăşan”, titular CNAIR – în procedură (lucrări de intervenţii între km 104 + 000- km 130 + 800; total 26,8 km);
  •  Revizuire acord de mediu proiect ”Autostrada Lugoj – Deva”, titular CNAIR – finalizat (139,132 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul „Drum expres Găeşti – Ploieşti”, titular CNAIR – în procedură (81, 576 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul „Autostrada Filiaşi – Drobeta Turnu Severin”, titular CNAIR – în procedură (82, 658 km);
  • Acord de mediu ”TransRegio Braila-Slobozia-Drajna-A2 şi Chiciu-Drajna”, titular Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru infrastructura de transport de interes strategic, în zona de Est si Sud —judeţele Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi – în procedură (170,9 km);
  • Revizuire acord de mediu ”Autostrada Buzău-Focşani”, titular CNAIR – finalizat (82,44 km);
  • Revizuire acord de mediu ”Autostrada Focşani- Bacău”, titular CNAIR – în procedură (95, 902 km);

 7 proiecte de infrastructură cale ferată:

  •  Acord de mediu pentru proiectul ”Reabilitarea liniei de cale ferată Focşani-Roman”, titular CNCFR – finalizat (147,7 km);
  •  Acord de mediu pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj-Focşani”, titular Compania Naţională de Căi Ferate ”CFR” S.A. – finalizat (142,39 km);
  •  Acord de mediu pentru proiectul „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reşiţa Nord-Timişoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moraviţa-Frontieră”, titular Asocierea Municipiul Reşiţa, Municipiul Timişoara, Consiliul Judeţean Caraş-Severin, Consiliul juteţean Timiş – finalizat (117,977 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ,,Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord şi Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova”, titular Compania Naţională de Căi Ferate – CFR – SA. – finalizat (203,7 km);
  • Acord de mediu pentru proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Coşlariu – Cluj-Napoca”, titular Compania Naţională de Căi Ferate – CFR – SA – în procedură (106,35 km);
  •  Acord de mediu pentru proiectul „RK linia CF şi aparate de cale, Linia 702 Fir II, Buzău – Făurei, km 167+430 – km 129 + 010”, titular Compania Naţională de Căi Ferate – CFR – SA – în procedură (38,60 km);
  • Revizuire acord de mediu pentru proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, parte componentă a coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Braşov – Sighişoara”, titular Compania Naţională de Căi Ferate – CFR – SA – finalizat (130,279 km).

Editor : M.B.

Share.
Exit mobile version