Anul nou vine cu scumpiri ale polițelor RCA. Formula de calcul nu s-a schimbat, însă parcul auto român învechit este principalul motiv invocat de firmele de asigurări. Noile creșteri vin după ce într-un singur an, pentru aceeași poliță RCA, un șofer a plătit în medie cu 13% mai mult.
Tarifele polițelor RCA au fost plafonate în urmă cu aproape doi ani, motiv pentru care piața ar fi trebuit să stagneze, sau să fie chiar într-o ușoară scădere. Dar lucrurile nu au stat deloc așa. Într-un singur an, asigurările auto s-au scumpit în medie cu 13%.
-Acuma asigurarea o plătesc la 2.000, 2.000 și ceva, că am B8. Dar nu e bine treaba asta, pentru că mai de mult era ieftină, acum e scump.
-Am înțeles că s-au scumpit piesele, piesele și manopera, și că de-asta s-au scumpit.
Pe șoferi îi mai așteaptă încă o majorare. Chiar dacă plafonul a fost prelungit până la 31 martie, de la începutul anului asigurătorilor le-a fost permis să crească tarifele pe fondul inflației. Pentru șoferii cu experiență, diferența ar urma să fie de aproximativ 5%, însă pentru șoferii începători, care își vor asigura mașinile de săptămâna viitoare, prețurile ar urma să fie mai mari chiar și cu 30%.
-2.400, ne ducem la 3000, e mult, dar ce să facem. S-a plafonat până în martie, dar din martie încolo tot acolo ne ducem, din cauză că sunt mașini multe, multe proaste. Dacă ITP-ul s-ar face pe bune, ar fi mașini mai puține pe stradă, dar dacă nu se face pe bune, asta e situația.
-Ne incomodează, normal, orice mărire, orice scumpire, evident.
Persoanele fizice au plătit în medie o primă RCA de puțin peste 1,000 de lei, în creștere cu aproape 15%, în timp ce firmele au plătit în medie o asigurare auto de 2.150 de lei, în creștere cu 9%.
Editor : M.B.