Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a declarat miercuri că producătorul auto ar putea profita de colaborarea sa cu Volkswagen, care deţine unităţi de producţie în SUA, pentru a face faţă unor posibile tarife impuse de administraţia americană.
”Avem un acord de cooperare industrială cu Volkswagen şi, în final, lucrăm atât de strâns împreună, încât acest aspect ar trebui să joace un rol” în reacţia la tarife, a afirmat Blume pentru CNBC.
Porsche are ca principală piaţă Statele Unite, dar lipsa unităţilor de asamblare în această ţară o face vulnerabilă în faţa unui posibil conflict comercial între SUA şi Uniunea Europeană. Principalele fabrici ale companiei sunt situate în Germania.
Deşi este listată separat, Porsche face parte din grupul Volkswagen, alături de mărci precum Audi, Lamborghini, Bentley, Skoda, Seat şi Volkswagen. Blume este CEO-ul ambelor entităţi.
”Sper că va exista un acord între Europa şi SUA… Contăm pe o soluţie echitabilă între regiuni”, a adăugat el.
În acelaşi timp, Blume a evidenţiat investiţiile Porsche şi Volkswagen în SUA, subliniind parteneriatele, serviciile şi reţeaua de dealeri din această ţară. Volkswagen investeşte peste 15 miliarde de euro în Statele Unite, incluzând fabrica de asamblare din Chattanooga, Tennessee, şi investiţiile din Carolina de Sud.
Industria auto, afectată de incertitudinea tarifară
Sectorul auto este supus unei presiuni constante din cauza posibilelor taxe vamale impuse de SUA. Volkswagen ar putea fi puternic afectat de taxele impuse asupra producţiei din Mexic, unde deţine uzine de asamblare, însă beneficiază momentan de o amânare a tarifelor pentru modelele Volkswagen, atâta timp cât cel puţin 75% dintre componente sunt produse în America de Nord.
Nu este clar dacă fostul preşedinte Donald Trump îşi va respecta ameninţarea de a impune un tarif de 25% asupra importurilor din UE.
Tensiunile comerciale s-au amplificat miercuri, după ce Uniunea Europeană a anunţat că va introduce tarife pentru mărfuri americane în valoare de miliarde de dolari, ca reacţie la taxele impuse de SUA asupra importurilor de oţel şi aluminiu.
De asemenea, Trump a declarat marţi că ”va creşte substanţial” taxele vamale pentru maşinile importate din Canada, dacă Ottawa nu elimină tarifele ”excesive” pe care le menţine de mult timp.
Porsche nu va intra în ”războiul preţurilor” din China
Porsche a raportat miercuri o scădere a profitului operaţional anual la 5,6 miliarde de euro în 2024, faţă de 7,28 miliarde de euro în anul precedent. Veniturile totale ale grupului au scăzut cu 1%, ajungând la 40,1 miliarde de euro.
Compania a atribuit această scădere tensiunilor din piaţa chineză, perturbărilor din lanţurile de aprovizionare şi întârzierilor în adoptarea electromobilităţii la nivel global. Porsche a anunţat şi noi reduceri de personal, ce vor duce la eliminarea a aproximativ 4.000 de locuri de muncă, în încercarea de a diminua costurile în faţa incertitudinilor economice.
Blume a descris anul 2024 ca fiind ”intens, provocator, dar şi de succes”, menţionând că încetinirea adoptării maşinilor electrice în Europa şi America de Nord rămâne o problemă majoră. El a subliniat că Porsche va continua să investească în inovaţie, cerând totodată sprijin din partea industriei, comunităţilor şi politicienilor pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare.
În ceea ce priveşte piaţa chineză, a doua ca importanţă pentru Porsche, Blume a afirmat că strategia companiei este de a pune accent pe valoare, nu pe volum, mizând pe calitatea produselor şi pe inovaţiile tehnologice din interiorul maşinilor.
”În China s-a declanşat un război al preţurilor, o luptă a discounturilor, iar noi nu ne vom implica în aceasta”, a spus el.
Compania se confruntă cu o concurenţă tot mai puternică din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, precum BYD, ceea ce pune presiune pe toţi jucătorii globali din industrie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].