Producătorul român de medicamente şi suplimente alimentare Biofarm a realizat în primul semestru al anului un profit net mai mare cu peste 16%, de 48,81 milioane lei, de la 41,99 milioane lei în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
”Rezultatul net din exploatare pentru primele sase luni ale anului 2025 este în creştere cu aproximativ 16% faţă de perioada similară a anului trecut în timp ce profitul net al societăţii a înregistrat aceeaşi creştere de aproximativ 16%”, arată raportul.
Veniturile din vânzări au urcat cu peste 15%, la 162,9 milioane lei, de la 141,16 milioane lei în primele şas luni ale anului trecut.
”Veniturile nete din vânzări realizate în primele şase luni ale anului 2025 au fost de 162.908.450 lei în creştere cu 15% faţă de aceeasi perioadă a anului 2024”, mai arată raportul.
În primul semestru al anului, ponderea vânzărilor la export a reprezentat aproximativ 2,2% din vânzările totale nete ale Biofarm SA. Produsele companiei au fost exportate în şase ţări: Albania, Azerbaijan, Iordania, Malta, Republica Moldova şi Ungaria.
”Strategia Biofarm se va concentra pe trei direcţii principale. În primul rând, se va pune accent pe optimizarea capacităţilor de producţie, pentru a utiliza mai eficient infrastructura existentă şi a creşte volumul de producţie. De asemenea, extinderea pe pieţele internaţionale va reprezenta o prioritate, pe măsură ce Biofarm isi va diversifica portofoliul geografic şi va găsi noi oportunităţi de parteneriate. În paralel, Biofarm va continua să investească în inovare şi cercetare-dezvoltare, cu scopul de a lansa produse noi care să satisfacă nevoile în continuă schimbare ale consumatorilor. Dezvoltarea continuă a unor produse noi şi revoluţionare reprezintă unul dintre pilonii de creştere cheie ai Biofarm SA, care va consolida poziţia de top a companiei în industria farmaceutică. În paralel, Biofarm va continua să investească în inovare şi cercetare-dezvoltare, cu scopul de a lansa produse noi care să satisfacă nevoile în continuă schimbare ale consumatorilor. Dezvoltarea continuă a unor produse noi şi revoluţionare reprezintă unul dintre pilonii de creştere cheie ai Biofarm SA, care va consolida poziţia de top a companiei în industria farmaceutică”, se menţionează în raport.
Vânzările produselor Biofarm se fac în cea mai mare parte către şase distribuitori care activează pe plan naţional, acest segment reprezentând aproximativ 98% din totalul vânzărilor Biofarm atât în volum cât şi în valoare.
În primele şase luni ale anului 2025, Biofarm SA a ocupat locul 2 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute şi locul 7 valoric, raportat la preţul de achiziţie al farmaciilor. Biofarm este lider de piaţă volumic în categoriile de referinţă a 6 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Extravalerianic, Carmol şi Carbocit.
Compania are 365 de angajaţi şi o capitalizar de 865,15 milioane lei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.