Legitimația de îmbarcare sau boarding-pass și obligativitatea înregistrării pentru zboruri, adică celebrul check-in, vor fi eliminate din procedurile necesare călătoriilor cu avionul potrivit planurilor de revizuire a industriei aviatice, în cadrul celei mai mari transformări din domeniu din ultimii 50 de ani, scrie The Times.

În „doi-trei ani”, pasagerii își vor putea încărca pașapoartele pe telefon și vor putea trece prin aeroporturi folosindu-și doar fața pentru verificarea identității.

Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), organismul ONU responsabil cu politica în domeniu, abrogă normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene și creează o nouă „legitimație de călătorie digitală”, permițând stocarea informațiilor din pașaport pe dispozitive electronice personale și utilizarea acestora pentru călătorii.

Check-in-ul online sau la aeroport va deveni caduc. În schimb, pasagerii vor putea descărca un „permis de călătorie” pe telefon atunci când rezervă un zbor. Acesta va fi actualizat automat în cazul în care se fac modificări la rezervare.

Fără check-in, companiile aeriene vor fi alertate cu privire la intenția unui pasager de a zbura atunci când acesta ajunge la aeroport și i se scanează fața.

Pentru pasagerii cu bagaje de cală, înregistrarea pentru zbor se va întâmpla la predarea bagajelor. Cei care călătoresc doar cu bagaje de mână vor fi mai întâi scanați la porțile de pre-securitate, care le permit pasagerilor accesul la zona centrală de control a aeroportului.

În prezent, pasagerii trebuie să se înregistreze online sau la aeroport la sosire, unde primesc o carte de îmbarcare cu un cod de bare care este scanat pe măsură ce pasagerul trece prin aeroport, inclusiv la poarta de îmbarcare.

„Aceste schimbări sunt cele mai importante din ultimii 50 de ani”, a declarat Valérie Viale, director de management al produselor la Amadeus, cea mai mare companie de tehnologie pentru călătorii din lume. „Multe sisteme ale companiilor aeriene nu s-au schimbat de mai bine de 50 de ani, deoarece totul trebuie să fie coerent în întreaga industrie și interoperabil.

„Ultima actualizare de mare amploare a fost adoptarea e-ticketing la începutul anilor 2000. Industria a decis acum că este timpul să treacă la sisteme moderne care seamănă mai mult cu ceea ce ar folosi Amazon.”

Planurile vor necesita modernizarea infrastructurii fizice din aeroporturi, astfel încât acestea să dispună de tehnologie de recunoaștere facială și de capacitatea de a citi un pașaport de pe un dispozitiv mobil. În mod esențial, infrastructura fizică va verifica doar informațiile – comparând fața cu pașaportul – și nu le va stoca, pentru a elimina riscul de încălcare a securității datelor.

Transportul aerian intră în era digitală

Referința lui Viale la Amazon este importantă. Aplicația Amazon le permite oamenilor nu numai să cumpere un colet, ci și să urmărească evoluția livrării acestuia pe o hartă. Consumatorii pot opta, de asemenea, pentru livrarea bunurilor în dulapurile Amazon, iar acestea pot fi deschise prin intermediul aplicației folosind Bluetooth.

Acest tip de tehnologie avansată este cea pe care industria aeronautică dorește să o adopte. Pentru ei este mai complex din cauza naturii globale a industriei și a numărului mare de sisteme care trebuie să vorbească între ele. Să luăm ca exemplu zborurile de legătură sau întârzierile și perturbările.

În prezent, procesul este destul de static. Rezervați un zbor și apoi, cu 48 sau 24 de ore înainte de plecare, check-in-ul se deschide online. În acest moment, detaliile pașaportului dumneavoastră sunt introduse în sistemul aeroportului si al companiei. De asemenea, vi se atribuie locul din aeronavă, care nu mai poate fi schimbat fără reeditarea biletului de îmbarcare.

Cu ajutorul noii tehnologii, pasagerii vor putea descărca un „card de călătorie” în portofelul de pe telefonul lor, care va conține toate detaliile rezervării, inclusiv orice alte servicii auxiliare, cum ar fi închirierea unei mașini, care au fost achiziționate odată cu rezervarea zborului. De asemenea, în portofel vor fi stocate detaliile biometrice ale pașaportului.

Împreună cu utilizarea recunoașterii faciale, pasagerii se vor putea deplasa prin aeroport fără să scoată telefonul sau pașaportul din buzunar. Conștientă de riscul de confidențialitate, compania Amadeus a declarat că a dezvoltat un sistem în care datele pasagerilor sunt șterse în termen de 15 secunde de la fiecare contact cu un „punct de contact” – cum ar fi porțile de pre-securitate.

Dar tehnologia nu se oprește aici. Imaginați-vă că aveți o întârziere și, în timpul zborului, devine evident că veți pierde zborul de legătură. În prezent, ar trebui să mergeți la biroul unei companii aeriene pentru a vi se face o nouă rezervare și pentru a vi se elibera o nouă carte de îmbarcare. În noua eră, veți primi automat o notificare push pe telefonul mobil de la compania aeriană cu detaliile noului zbor de continuare. Legitimația de călătorie se va actualiza automat și vi se va permite îmbarcarea pe noul zbor.

Noile tehnologii, fără limite

„În prezent, companiile aeriene au sisteme care sunt foarte izolate”, a declarat Viale. „Există un sistem de rezervări care, atunci când se deschide check-in-ul, comunică cu un sistem de livrare și spune «aici sunt rezervările mele, acum le puteți livra». În viitor va fi un proces continuu, iar abonamentul de călătorie va fi dinamic.”

În viitor, pasagerilor li se va oferi, de asemenea, opțiunea de a-și partaja locația cu compania aeriană. Acest lucru i-ar putea permite companiei să trimită indicații unice către poarta de îmbarcare din locul în care se află în aeroport clientul sau să trimită o notificare cu o ofertă de a cumpăra acces la salon după ce pasagerul a trecut de controlul de securitate.

British Airways (BA), Air France-KLM, Finnair și Saudia Airlines se pare că examinează această tehnologie pentru pasagerii lor. BA a declarat că „suita sa de instrumente de experiență digitală” îi va permite să „anticipeze nevoile călătorilor moderni și digitali, oferindu-le experiențe excepționale pe parcursul călătoriei lor”.

Alte exemple de utilizare a tehnologiei includ posibilitatea ca pasagerii să cumpere servicii de călători odată ce sunt deja la bord, cum ar fi să schimbe clasa  în care se află locul în aeronavă. De asemenea, ar putea fi utilizată pentru a avertiza partenerii companiilor aeriene cu privire la întârzieri, de exemplu, semnalând unei companii de închirieri auto că un pasager va întârzia să își ridice mașina rezervată. De asemenea, ar putea fi integrată urmărirea bagajelor.

Editor : B.E.

Share.
Exit mobile version