Reporter: Roxana, mulţumim că ai acceptat acest interviu. În domeniul designului vestimentar eşti deja un nume consacrat, dar puţini ştiu că ţi-ai lansat recent propriul brand, IMROSKA. Cum te-ai decis să faci acest pas?
Roxana Ostroveanu: Creaţia vine de Sus şi este modul meu personal în care arăt lumii felul în care eu văd lucrurile. Este pânza pe care îmi pictez viziunea şi îmi exprim emoţiile, stări şi idealuri. Când ai propriul brand, ai cu adevărat libertatea să te descoperi fără alte influenţe. Mi-am dorit mereu o echipă frumoasă, ca o familie, aşa că am luat-o de la capăt şi am construit acest brand pe o nouă energie.
Reporter: Urmează să participi la Paris Fashion Week peste câteva zile. Cum te simţi înaintea acestui eveniment şi ce înseamnă el pentru brandul tău, IMROSKA?
Evenimente
30 septembrie – Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură – Ediția a V-a – Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie – Eveniment Profit Energy.forum – Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie – Gala Profit – Povești cu Profit… Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris
Roxana Ostroveanu: Paris Fashion Week este proba de foc a oricărui designer din lume. Paris, New York, Veneţia sau Milano sunt platforme incredibile de exprimare creativă. Dacă ajungi acolo este dovada că eşti bun în ceea ce faci. Dar este şi o provocare imensă pentru că ai de-a face cu o concurenţă intensă. Pentru mine, este în egală măsură o reuşită dar şi o provocare să fiu cu IMROSKA la Paris Fashion Week, să prezint noile creaţii în faţa unui public global şi să aduc în lumina reflectoarelor viziunea mea despre modă.
Reporter: Spune-ne mai multe despre brandul IMROSKA. Ce defineşte creaţiile tale şi cui se adresează ele?
Roxana Ostroveanu: IMROSKA este, la bază, un brand de haute couture care merge către esenţă şi îmbină luxul cu autenticitatea şi individualitatea fiecărei femei. Îmi place să spun despre creaţiile mele că sunt mai mult decât haine, sunt o formă de artă care pune în valoare energia şi personalitatea celor care le poartă. Mă adresez unui public sofisticat, care caută eleganţă, dar şi o poveste autentică. Femeile care aleg IMROSKA chiar aşa sunt, complete: sensibile, reale, puternice, autentice şi îşi doresc să se exprime prin piese care să le reflecte personalitatea şi individualitatea. Cartea lor de vizită prin care „spun” ceea ce simt şi ceea ce gândesc fără să vorbească.
Reporter: Ai menţionat de multe ori ideea de „energie” şi „esenţă” în legătură cu creaţiile tale. Cum integrezi aceste concepte în modă?
Roxana Ostroveanu: Designul nu este doar despre forma şi ţesăturile pe care le aleg, ci şi despre energia pe care o investesc în fiecare piesă. Formarea mea de bază este de psihoterapeut, urmând cursuri cu minţi luminate gen Bruce Lipton si Joe Dispenza, iar această experienţă extraordinară mi-a oferit o perspectivă diferită asupra modului în care percepem şi purtăm hainele. Cred că fiecare creaţie trebuie să aibă o vibraţie înaltă, pozitivă, să te facă să te simţi bine în pielea ta şi să îţi sporească încrederea. Liniştea si frumuseţea sunt vindecătoare, aşa că lucrez cu intenţie la fiecare detaliu şi cred cu adevărat că astfel se creează o legătură specială între creaţiile mele şi cei care le poartă.
Reporter: Paris Fashion Week nu este primul tău eveniment important. La ce alte evenimente ai mai participat cu brandul IMROSKA?
Roxana Ostroveanu: Am avut onoarea să particip cu IMROSKA la Gala FashionTV Awards de la Veneţia, unde am primit premiul pentru excelenţă în designul vestimentar de lux. A fost o experienţă de suflet şi o confirmare puternică a aspectelor inovatoare pe care brandul IMROSKA le aduce în lumea modei. O reîntoarcere la origini în cel mai luxos şi rafinat mod posibil.
Reporter: Care sunt aşteptările tale pentru Paris Fashion Week şi ce ne poţi spune despre colecţia Spring-Summer 2025 pe care o vei prezenta?
Roxana Ostroveanu: Colecţia pe care o voi prezenta la Paris are în centru conceptul de reconectare. Reconectare cu sinele interior, dar şi cu vibraţiile pozitive din jurul nostru. Este vorba, în final, despre alegeri. Va fi o combinaţie între eleganţă atemporală şi inovaţie, cu accente îndrăzneţe şi detalii rafinate care reflectă această conexiune profundă despre care vorbeam. Sper ca publicul să simtă această energie şi să îşi regăsească propriile emoţii în creaţiile mele. În ceea ce priveşte aşteptările, îmi doresc ca această participare să aşeze brandul IMROSKA în atenţia celor care caută o nouă viziune asupra creaţiei vestimentare de lux. Frumuseţe şi delicateţe în interior şi în exterior!
Reporter: Ce surse de inspiraţie îţi influenţează cel mai mult creaţiile? Ai vreun designer sau artist care te-a marcat în mod special?
Roxana Ostroveanu: Sursele mele de inspiraţie vin fie din natură, fie din artă, spiritualitate sau din diverse culturi. Sunt fascinată de conexiunea omului cu lumea naturală şi de felul în care putem integra această relaţie în modă. În ceea ce priveşte influenţele, am un respect profund pentru marii designeri care au redefinit moda – cum ar fi Elsa Schiaparelli, Cristóbal Balenciaga şi Coco Chanel – dar îmi place să mă inspir şi din alte forme de artă, cum ar fi sculptura sau picturile lui Claude Monet şi multe altele.
Reporter: Cum echilibrezi aspectul estetic cu funcţionalitatea în creaţiile tale, mai ales în lumea exclusivistă a haute couture-ului?
Roxana Ostroveanu: Pentru mine, estetica şi funcţionalitatea nu sunt concepte separate, ci se completează. În haute couture, desigur, accentul cade pe detalii rafinate şi pe frumuseţea pieselor, dar întotdeauna mă gândesc la cele care vor purta creaţiile respective şi la cum se vor simţi în acele piese. O rochie poate fi o operă de artă, dar dacă nu este confortabilă sau nu îi conferă încredere celei care o poartă, atunci nu îşi atinge scopul. Îmi doresc ca femeile să se simtă puternice şi elegante în acelaşi timp, fără a sacrifica confortul sau funcţionalitatea.
Reporter: Cum gestionezi presiunea de a inova constant în lumea modei de lux, unde tendinţele se schimbă rapid?
Roxana Ostroveanu: În modă, presiunea de a inova este constantă, mai ales în zona de lux, unde aşteptările sunt foarte ridicate. Totuşi, pentru mine, inovaţia nu vine doar din dorinţa de a urma tendinţele. Încerc să inovez prin crearea de piese care au un impact emoţional şi care rezistă testului timpului, indiferent de tendinţele de moment. În plus, mă inspir din experienţele personale şi din evoluţia spirituală, ceea ce îmi permite să rămân autentică şi să creez haine în care se regăseşte nu doar stil, ci şi o anumită stare de spirit.
Reporter: Ce mesaj ai vrea să transmiţi femeilor care aleg să poarte creaţiile IMROSKA?
Roxana Ostroveanu: Mesajul meu este că moda nu este doar despre cum arătăm, ci şi despre cum ne simţim. Când alegi să porţi IMROSKA, să te simţi puternică, conectată cu tine însăţi şi cu energia ta interioară, feminină. Fiecare piesă pe care o creez este menită să amplifice starea de bine, vibraţii înalte, să reflecte autenticitatea şi esenţa fiecăreia dintre noi. Îmi doresc ca femeile care poartă IMROSKA să simtă că sunt mai mult decât elegante: să se simtă conectate la o versiune autentică a lor, mai puternică, mai binecuvântată!
Reporter: Îţi mulţumim pentru timpul acordat, Roxana. Mult succes la Paris Fashion Week şi aşteptăm cu nerăbdare să vedem noua ta colecţie!
Roxana Ostroveanu: Şi eu vă mulţumesc mult! Este o plăcere să am ocazia să împărtăşesc din viziunea şi din munca mea şi a echipei mele, şi abia aştept să dezvălui noua colecţie la Paris!
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].