Rușii și-au dat seama că trebuie să se ocupe de camuflarea corespunzătoare a transporturilor militare de aprovizionare, dar nu au prea multe opțiuni. În plus, varianta propusă nu pare să rezolve problema, scrie Defense Express.

Săptămâna trecută, pe 14 decembrie, forțele Serviciului de Informații al Apărării din Ucraina au desfășurat cu succes o operațiune de sabotaj, distrugând un tren de marfă care transporta 40 de cisterne pline cu combustibil pentru nevoile armatei de invazie rusești. Marfa a fost aruncată în aer pe teritoriul ucrainean ocupat în prezent de rusia, în apropiere de orașul Tokmak.

A fost o lovitură dureroasă care a lăsat forțele ruse fără aproximativ 3.000 de tone de combustibil, cu condiția ca toate cisternele să fi fost umplute până la refuz. Explozia a făcut ca linia de aprovizionare să fie inoperabilă pentru o lungă perioadă de timp. Nu ar trebui să fie o surpriză faptul că, după incident, rușii au început să discute despre necesitatea unei deghizări adecvate a trenurilor cisternă, dar ideea pe care o oferă, descrisă într-un brevet sună destul de ciudat.

Potrivit canalului de Telegram btvt_2019, în Rusia a fost înregistrat un brevet care propune deghizarea vagoanelor-cisternă în vagoane de marfă obișnuite.

Instalarea camuflajului ar trebui să fie simplă: pe măsură ce tancurile se apropie de o zonă periculoasă, acestea scot un cadru care imită un vagon de marfă acoperit și îl așează deasupra carcasei vagonului (zona cea mai periculoasă, vizualizată de drone), și se îndreaptă astfel spre zona de luptă.

Creatorul brevetului consideră că acest tip de deghizare pentru tancurile feroviare ar trebui să îngreuneze recunoașterea de către serviciile secrete inamice a scopului real al trenului și, astfel, să asigure o livrare sigură a combustibilului la destinație.

Citește și: Momentul în care Forțele speciale ucrainene resping un atac nord-coreean în regiunea Kursk. Mai mulți morți și răniți

De la teorie, la practică

În condiții reale, este puțin probabil ca aceste măsuri de camuflaj să funcționeze din cauza câtorva factori subiectivi, scrie Defense Express.

Este adevărat că pe căile ferate cu trafic intens, deghizarea într-un vagon de marfă acoperit ar putea funcționa, deoarece acest tip de vagon este unul dintre cele mai comune, în special în Rusia. Cu toate acestea, dacă rezumăm informațiile disponibile cu privire la starea căilor ferate din teritoriile ocupate din regiunile estice și sudice ale Ucrainei, traficul este atât de redus încât trecerea oricărui tren pe acolo este deja un eveniment neobișnuit și este atent monitorizat de serviciile de informații ucrainene.

Cu alte cuvinte, chiar și un tren care pare că transportă mărfuri obișnuite poate deveni o țintă pentru un atac, deoarece Ucraina a văzut în trecut astfel de transporturi care transportau provizii militare.

O cu totul altă problemă este dacă Ucraina are instrumentele necesare pentru a intercepta logistica feroviară.

În august 2024, Defense Express a scris mai detaliat despre mai multe cazuri în care locomotivele diesel au fost atacatede dronele ucrainene, fără a conta prea mult natura încărcăturii. Simplul fapt că se îndrepta către lina frontului a fost sufficient pentru declanșarea atacului.

Editor : S.S.

Share.
Exit mobile version