Producătorul de camioane Scania a intervenit pentru a sprijini Northvolt în administrarea zilnică a uzinei sale din nordul Suediei, într-o ultimă încercare de a îmbunătăţi calitatea şi producţia, în timp ce producătorul de baterii pentru vehicule electrice se confruntă cu dificultăţi financiare majore, transmite Reuters.

Începând din noiembrie, Scania a trimis angajaţi la fabrica Northvolt Ett din Skellefteå, situată la 200 km sud de Cercul Polar, conform unor documente interne ale Northvolt consultate de Reuters. Fabrica are aproximativ 2.500 de angajaţi.

Patru angajaţi ai Northvolt au declarat pentru Reuters că au văzut angajaţi Scania în interiorul fabricii în ultimele luni, purtând benzi portocalii de vizitator, iar unul dintre ei a confirmat că acest lucru s-a întâmplat chiar săptămâna aceasta.

Scania a recunoscut că sprijină creşterea producţiei la Northvolt Ett şi că a trimis personal la uzină pentru o perioadă, dar a refuzat să ofere detalii suplimentare.

Sprijin direct pentru producţie şi restructurare

Planul de sprijin, care nu a fost raportat anterior, prevede ca fiecare angajat Scania să fie asociat cu un manager de schimb sau un lider de echipă Northvolt, având rolul de a ghida echipele, îmbunătăţi standardele şi eficientiza producţia, conform unei prezentări interne datate începutul lunii noiembrie.

Northvolt, considerat cel mai promiţător producător european de baterii pentru vehicule electrice, a trecut printr-o restructurare drastică anul trecut şi a cerut protecţie sub Capitolul 11 din legea falimentului din SUA, pe 21 noiembrie. Finanţările de la investitori şi creditori, inclusiv Scania, Goldman Sachs şi Volkswagen, au eşuat din cauza preocupărilor legate de calitate.

Scania, unul dintre cei mai importanţi clienţi ai Northvolt, şi-a întărit relaţia cu producătorul de baterii, implicându-se direct în procesul de producţie, o situaţie rar întâlnită între un producător auto şi un furnizor.

Mikael Stenmark, reprezentantul sindical principal al Northvolt, a confirmat pentru Reuters că Scania a sprijinit direct Northvolt pentru a îmbunătăţi calitatea şi structura organizaţională.

”Alţi clienţi nu au fost interesaţi în aceeaşi măsură”, a spus Stenmark.

Probleme financiare şi risc de faliment

Northvolt se află într-o situaţie critică, având fonduri disponibile pentru doar câteva săptămâni şi necesitând 1,29 miliarde de dolari pentru a-şi restructura activitatea, potrivit unui articol publicat de Reuters marţi.

Scania, care face parte din grupul Traton (divizia de vehicule comerciale a Volkswagen), depinde de Northvolt pentru celulele de baterii destinate camioanelor sale electrice şi deţine o participaţie în compania suedeză. Scania s-a angajat să ofere 100 de milioane de dolari ca parte a acordului de faliment din SUA.

Volkswagen este cel mai mare investitor al Northvolt, deţinând 21% din acţiuni.

Contactată de Reuters, Northvolt a declarat că implicarea unui producător auto în procesul de producţie al unui furnizor este o practică obişnuită şi a subliniat parteneriatul solid cu Scania.

Audi şi Porsche, care sunt şi ele clienţi Northvolt, au vizitat ocazional fabrica, dar prezenţa constantă a angajaţilor Scania a fost considerată neobişnuită de doi angajaţi cu experienţă îndelungată în companie.

Obiectiv: îmbunătăţirea calităţii pentru a obţine finanţare

Problemele Northvolt au afectat planurile de electrificare ale Scania, din cauza întârzierilor în producţia de baterii. Anul trecut, Reuters a dezvăluit că Northvolt a ratat ţintele interne de producţie şi a avut dificultăţi în a-şi creşte volumul de producţie înainte de a intra sub protecţia falimentului.

Personalul Scania, inclusiv specialişti în calitate şi producţie, a fost implicat într-un proiect numit „P.2 100k”, menit să atingă un obiectiv de 100.000 de celule de baterii de calitate pe săptămână, conform documentelor interne Northvolt.

Pentru a livra baterii către Scania, Northvolt trebuie să adopte un proces strict de aprobare a producţiei (Production Part Approval Process – PPAP), conform portalului de furnizori al producătorului de camioane.

Îmbunătăţirea calităţii este esenţială pentru a atrage fonduri suplimentare.

Northvolt a accesat deja 51 de milioane de dolari din împrumutul Scania, în noiembrie. Conform documentelor instanţei de faliment, alte 25 de milioane de dolari erau programate pentru plată pe 12 ianuarie, iar încă 24 de milioane pe 2 februarie, dar doar dacă Northvolt îndeplinea anumite obiective de calitate şi producţie.

Atât Northvolt, cât şi Scania au refuzat să comenteze detaliile legate de aceste fonduri.

Sprijinul direct al Scania la fabrica Northvolt Ett trebuia să se încheie pe 20 ianuarie, conform documentelor interne Northvolt.

Într-o declaraţie scrisă pentru Reuters, Northvolt a lăudat Scania drept ”un model global de eficienţă în producţie”, subliniind că parteneriatul început în 2017 a fost extrem de benefic.

Deşi Scania nu are o vastă experienţă în producţia de baterii, expertiza sa în scalarea fabricilor din Europa oferă speranţă angajaţilor Northvolt.

”Scania încă ne ajută, nu ne-au abandonat şi încearcă să ne sprijine să conducem afacerea într-un mod corect”, a declarat Mikael Stenmark, reprezentantul sindical al Northvolt.

 

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Share.
Exit mobile version