Ministrul Energiei, liberalul Sebastian Burduja, a afirmat, miercuri seară, că a fost ”o mare dezamăgire” să afle că o campanie pe TikTok comandată de PNL a ajuns să fie folosită de către candidatul Călin Georgescu şi crede că cineva trebuia să se sesizeze. El crede că lucrurile acestea trebuie tranşate atât în interiorul partidului, cât şi de către instanţă, pentru că ”România e în faţa unui pericol existenţial”.

Sebastian Burduja a fost întrebat, miercuri seară, la Digi 24, dacă trebuie tranşat în partid sau în afara lui faptul că o campanie pe TikTok comandată de PNL a ajuns să fie folosită de către candidatul Călin Georgescu.

”Trebuie tranşat şi la PNL şi în altă parte, cât mai rapid. (…) Înţeleg că a fost o campanie, că ea a fost trolată de aparatul de propagandă din spatele domnului Georgescu. Dincolo de asta, ştiu că domnul Bolojan a dispus un audit apropo de cum s-au cheltuit banii în campanie la Partidul Naţional Liberal şi cred că va prezenta aceste rezultate în interiorul partidului şi va lua anumite măsuri pe baza acelor rezultate” a răspune Sebastiian Burduja.

Acesta crede că, ”dacă cineva încălca legea, el trebuie să răspundă în faţa instanţei”.

”Şi eu sunt adeptul unei linii foarte dure. România e în faţa unui pericol existenţial. Vom mai fi sau nu o democraţie, vom mai fi sau nu în NATO şi Uniunea Europeană? Vom mai fi sau nu cu Vestul şi nu cu Estul? Nu ai loc de compromisuri, de laşitate, să ne ascundem după deget. Deci, cei care au încălcat legea şi cei care ne-au adus la câţiva paşi de un dezastru trebuie să răspundă exemplar.”, a mai afirmat ministrul liberal.

Întrebat cum sa dimţit când a aflat că o campanie a partidului a fost folosită de Călin Georgescu, Burduja a declarat: ”Este o mare dezamăgire şi cred că cineva trebuia să se sesizeze. Cei care nu s-au sesizat – că sunt din partid sau din afara partidului sau şi/şi – asta vom determina în urma auditului care se va face – trebuie să răspundă”.

”Nu trebuie să mai permitem să se întâmple asta şi pentru asta e nevoie de proceduri foarte clare în interiorul partidului, cum se cheltuie aceşti bani. Până la urmă, sunt şi bani din subvenţia publică. Deci partidele în România sunt finanţate şi de cetăţeni, şi prin cotizaţii şi zi oamenilor, mai ales de mai ales. Şi atunci este o întrebare extrem de legitima ce s-a întâmplat cu aceşti bani şi cine se face răspunzător de ceea ce s-a întâmplat?”, a mai declarat Burduja.

Europarlamentarul PNL Rareş Bogdan a declarat, miercuri, despre faptul că PNL ar fi fost implicat în susţinerea campaniei lui Georgescu, că este o prostie cruntă, pentru că PNL şi-a susţinut cât şi-a susţinut candidatul şi putea să o facă mai mult.

El a mai spus că nu se uitau la Georgescu ca la un potenţial jucător de tur 2 şi toată campania PNL, prin FameUp, a fost dusă în proporţie de peste 90% pe mesaj anti-extremist, astfel că toţi micro-influencerii s-au dus pe bref-uri anti-extremism.

Rareş Bogdan a mai afirmat că PNL încă n-a terminat de plătit comenziile făcute pentru campania candidatului său, Nicolae Ciucă.

Snoop a arătat, miercuri, că mai mulţi lideri din PNL spun că ”a fost ideea lui Rareş Bogdan” campania plătită de liberali şi despre care documentele CSAT au indicat-o ca fiind făcută în favoarea lui Călin Georgescu. 

Potrivit sursei, el a recunoscut ceea ce mai multe surse liberale au declarat: că încă din primăvară a introdus firma FameUp la PNL, platforma prin care au fost transmise scripturile pentru micro influencerii din campania de pe TikTok. Liberalul a admis că s-a întâlnit cu FameUp, însă spune că nu a urmărit campania de la prezidenţiale, TikTok nefiind în atribuţiile sale.

”Trebuie întrebaţi Motreanu, Ciucu, care a fost director de campanie pe online, şi Kensington, firma care au avut mână liberă pe subiectul ăsta”, a spus Rareş Bogdan.

Campania „Echilibru şi Verticalitate”, realizată prin firma Kensington, l-a promovat pe candidatul Călin Georgescu pe TikTok şi a adunat 2,4 milioane de vizualizări. Reprezentanţii firmei Kensington au declarat pentru Snoop că aceasta a fost deturnată şi că hashtag-ul original era „Echilibru şi Seriozitate”, menit să-l promoveze pe candidatul liberal Nicolae Ciucă.

 

 

 

 

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Share.
Exit mobile version