Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Tanczos Barna, despre evaluarea proiectelor din Programul „Anghel Saligny”: „Boală lungă, moarte sigură”

iulie 24, 2025

Universitatea Columbia va plăti peste 220 de milioane de dolari în cadrul unui acord cu administraţia Trump pentru a restabili finanţarea federală

iulie 24, 2025

Donald Trump ar putea amâna introducerea tarifelor impuse Chinei. O nouă rundă de negocieri la Stockholm

iulie 24, 2025

Donald Tusk şi-a remaniat guvernul în încercarea de a se redresa în sondaje după „cutremurul” de la alegerile prezidenţiale. Premierul polonez se orientează spre dreapta şi demite miniştrii consideraţi incapabili să facă schimbări rapide

iulie 24, 2025

Video Turiștii israelieni aflați pe o navă de croazieră, întâmpinați pe insula grecească Syros cu proteste față de războiul din Gaza

iulie 24, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Sindicaliştii CFR: Guvernul va transforma transportul feroviar într-un haos. De ce circulă trenurile din România cu doar 44 km/h
Afaceri

Sindicaliştii CFR: Guvernul va transforma transportul feroviar într-un haos. De ce circulă trenurile din România cu doar 44 km/h

By Sala de Presăiulie 23, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Sindicaliştii de la calea ferată au spus, miercuri, că niciun decident politic nu a răspuns vreodată pentru dezastrul în care se află această industrie în ultimii ani, iar Guvernul actual va transforma transportul pe calea ferată din România într-un haos de nedescris.

În ciuda apelurilor lucrătorilor din sistem, nu au fost niciodată bani suficienţi, nici pentru refacerea infrastrcturii, nici pentru achiziţia de material rulant, scrie News.ro. Asta face ca viteza media cu care circulă trenurile de călători în România să fie de 44 km/h, în timp ce trenurile de marfă nu circulă cu mai mult de 17 km/h.

Citește și: Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, anunță că directorii CFR își reduc indemnizațiile cu 10%. „E un gest necesar”

„Toti românii trebuie să ştie că până în acest moment, nici un decident politic nu a răspuns pentru dezastrul în care se află astăzi această industrie. Nimeni, niciodată, nu a răspuns pentru această situaţie, iar calea ferată s-a ruinat de la an la an. Investiţiile nu au fost niciodată cele impuse de zecile poate sutele de aşa-zisele planuri de relansare a activităţii feroviare. Toţi au făcut autostrăzi, iar calea ferată a ajuns cenuşăreasa unei economii aflate într-un permanent echilibru instabil”, au transmis reprezentanţii Federaţiei Naţionale Feroviară Mişcare Comercial Vagoane.

Potrivit sindicaliştilor, „nu fost niciodată bani suficienţi pentru refacerea infrastructurii feroviare”.

„Nu au fost niciodată bani suficienţi pentru achiziţia de material rulant nou, locomotive şi vagoane. Nu au fost niciodată alocate sume suficiente pentru dezvoltare, mentenanţă şi compensaţii”, au mai susținut sindicaliştii.

Compensația plătită de stat la calea ferată în România e una din cele mai mici în Europa

În România, compensaţia pe care statul o plăteşte la calea ferată este una dintre cele mai mici din tot spaţiul european, de doar 42 euro/km, cifră statistică validată la nivelul anului 2023, mai spus sindicaliștii CFR.

În Germania compensaţia este 239 euro/km, în Spania 98 euro/km, în Italia 131 euro/km, în Franţa 298 euro/km, în Ungaria 58 euro/km şi în Austria 202 euro/km.

Citește și: Sute de angajați ai Romsilva, Sanitas și CFR protestează în fața Guvernului, față de măsurile anunțate de Bolojan

„România se află la coada clasamentului. Acest lucru nu se comunică românilor, concetăţenilor noştri care nu mai doresc să călătorească cu trenul. Actualul guvern, deşi pare greu de imaginat, caută milioane de motive pentru a renunţa inclusiv la plata acestei compensaţii. Se apropie dezastrul final, iar cei aflaţi astăzi în Parlament şi în Guvern nu înţeleg acest lucru.

Guvernul actual va transforma transportul pe calea ferată din România într-un haos de nedescris deoarece incapacitatea de a înţelege şi împrumuta modele de bune practici din industria feroviară europeană pare că este ultimul lucru pe care guvernanţii vor să îl asume”, se mai arată în comunicatul sindicaliştilor.

Trenurile circulă cu 44 km/h și cele de marfă cu 17 km/h din cauza lipsei de investiții în infrastructura feroviară

Aceştia precizează că viteza media cu care circulă trenurile de călători în România este de 44 km/h, în vreme ce trenurile de marfă nu se deplasează cu viteze mai mari de 17 km/h.

„Această realitate este efectul lipsei aproape complete de investiţii în infrastructura feroviară. Situaţia este dramatică, iar finalul foarte aproape”, mai arată sindicaliştii.

Aceştia precizează, de asemenea, că operatorul de stat CFR Călători nu este în nici într-un fel protejat de Guvern, în dauna operatorilor privaţi.

Citește și: CFR introduce săptămâna de lucru de 4 zile. Mai puține zile lucrate, salarii mai mici. Câți angajați vor fi afectați de noua măsură

„DIMPOTRIVĂ. În vreme ce compania de stat primeşte anual compensaţii care nu depăşesc un procent de 56% din cifra de afaceri, există astăzi operatori privaţi la care, paradoxal sau nu, compensaţiile pe care aceştia le primesc de la bugetul de stat depăşesc procente de 83% sau chiar 108% din cifra lor de afaceri. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că suntem la capătul liniei, din mai multe puncte de vedere”, mai arată sindicaliştii.

Vicepremierul Dragoş Anastasiu a anunţat, marţi, că 266 de companii publice generează pierderi de 2,5 miliarde de lei, iar şapte dintre acestea fac pierderi de două miliarde de lei, după ce primesc subvenţii. El a precizat că pe această listă se află companii precum CFR SA, CFR Marfă, Termoenergetica, Metrorex, Electrocentrale Craiova SA, Unifarm SA.

Editor : A.P.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Proiectul de hotărâre privind reorganizarea Romsilva pus joi în dezbatere, anunță ministra Mediului, după o discuție cu Nicușor Dan

Tanczos Barna: Înțeleg că directorul CFR „muncește de crapă”, dar trebuie smerenie/ Companiile strategice trebuie tratate diferit

News Alert Lista companiilor de stat şi datele financiare ale acestora au fost publicate: care înregistrează cele mai mari profituri

Ilie Bolojan, consultări cu investitorii străini: „România rămâne o țară în care se pot face investiții cu randamente bune”

(P) ENGIE Romania: 20 de ani de investiții în energie, oameni și comunități

Guvernul Greciei elimină toate comisioanele pentru retrageri de numerar de la bancomate. „Când regulile nu sunt respectate, intervenim”

Viceguvernatorul BNR: Pentru ca miliardele de la UE să vină, sunt necesare reforme. „Trebuie să primim undiţe, nu peşte”

Reacția Chinei la noile sancțiuni UE împotriva Rusiei. Două bănci chineze, incluse pe listă

Restricții de circulație pe Autostrada A1 București-Pitești. Anunțul Centrului Infotrafic

Alegerile Editorului

Universitatea Columbia va plăti peste 220 de milioane de dolari în cadrul unui acord cu administraţia Trump pentru a restabili finanţarea federală

iulie 24, 2025

Donald Trump ar putea amâna introducerea tarifelor impuse Chinei. O nouă rundă de negocieri la Stockholm

iulie 24, 2025

Donald Tusk şi-a remaniat guvernul în încercarea de a se redresa în sondaje după „cutremurul” de la alegerile prezidenţiale. Premierul polonez se orientează spre dreapta şi demite miniştrii consideraţi incapabili să facă schimbări rapide

iulie 24, 2025

Video Turiștii israelieni aflați pe o navă de croazieră, întâmpinați pe insula grecească Syros cu proteste față de războiul din Gaza

iulie 24, 2025

Alfred Simonis: Nu doresc ieşirea de la guvernare. Putem găsi formule de colaborare cu partidele cu care nu ne iubim foarte tare

iulie 24, 2025

Cele mai recente știri

Reuters: Exporturile de petrol din Kazahstan pe Marea Neagră au fost oprite de noi reglementări ruseşti. Navele străine au nevoie de aprobarea FSB

iulie 24, 2025

Avtovaz, cel mai mare producător auto din Rusia, vrea să reducă săptămâna de lucru. Au scăzut vânzările, iar China îi face concurență

iulie 24, 2025

Grindeanu vrea ca membrii din grupul de lucru al Guvernului să publice declaraţii de avere şi de intenţie: „Să fie transparență”

iulie 24, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.