Traficul de colete a depăşit traficul de corespondenţă, în 2024, anunţă ANCOM. În ceea ce priveşte coletele, numărul reclamaţiilor întemeiate a crescut cu 41%, iar valoarea medie a unei despăgubiri a crescut cu 26%, până la 227 lei. Topul firmelor de curierat pentru colete este deschis de Sameday, urmat de Fan Curier şi de Cargus, în timp ce pentru corespondenţă, cei mai importanţi furnizori sunt Compania Naţională Poşta Română şi Pink Post.
”În 2024, creşterea numărului de colete s-a intensificat, ajungând la 335 milioane colete, depăşind în premieră traficul de corespondenţă (267 milioane trimiteri). De asemenea, investiţiile în furnizarea de servicii poştale au depăşit 500 milioane lei (+23%). Susţinerea traficului de colete a fost unul dintre factorii determinanţi ai investiţiilor, materializate prin creşterea numărului de sisteme automate instalate, care a depăşit 8.200 (+42%). Veniturile totale din servicii poştale au ajuns la aproape 6,5 miliarde lei (+15%), aproximativ 80% provenind din traficul de colete”, indică datele ANCOM.
Statistici cheie despre piaţa serviciilor poştale din România în 2024
Colete (inclusiv pachete mici):
Traficul a crescut în 2024 cu 27%, până la 335 milioane trimiteri, adică 18 colete/locuitor/an, generând venituri de aproximativ 5 miliarde lei, cu 15% mai mari faţă de 2023.
- Venitul mediu per colet a fost de aproape 15 lei (12,5 lei/colet intern)
- 9 din 10 colete interne au fost livrate în prima zi de la intrarea în reţeaua poştală, media fiind de 1,2 zile
- 1 din 5 colete interne a fost livrat prin sisteme automate
- 1 din 5 colete internaţionale intrate provine din afara UE/SEE, numărul acestora crescând de aproape 5 ori
- Coletele internaţionale au generat venituri de peste 1 miliard de lei
- În funcţie de numărul de colete, primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions – Sameday (32%), Fan Courier (26%) şi Cargus (11%)
Corespondenţă şi imprimate:
- Veniturile au fost de aproximativ 1 miliard de lei, deşi traficul a scăzut cu 5% (267 milioane trimiteri)
- Venitul mediu per trimitere a crescut până la 3,6 lei (3,1 lei per trimitere internă)
- În medie, trimiterile interne de corespondenţă au fost livrate în 2,6 zile
- În funcţie de numărul de trimiteri, cei mai importanţi furnizori sunt Compania Naţională Poşta Română (68%) şi Pink Post (25%)
Reclamaţii:
- Numărul reclamaţiilor întemeiate a crescut cu 41% în 2024, ajungând la 203.000, pentru aproape două treimi din acestea fiind acordate despăgubiri
- Valoarea medie a unei despăgubiri a crescut cu 26%, până la 227 lei
Numărul de angajaţi:
- Scădere de 3% în ansamblul sectorului, în special pe seama Companiei Naţionale Poşta Română
- În medie, un angajat din domeniul poştal a generat venituri poştale anuale de 188 mii lei, în creştere cu 18% faţă de 2023.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa [email protected].