Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Video Nicușor Dan, despre planul lui George Simion de a concedia 500.000 de bugetari: „Asta e o prostie”

mai 9, 2025

Maersk avertizează asupra scăderii pieţei de containere pe fondul tensiunilor tarifare dintre SUA şi China

mai 9, 2025

Robert Fico a plecat la Moscova pe o rută ocolitoare, după ce statele baltice i-au refuzat survolul

mai 9, 2025

Exclusiv George Simion recunoaște că locuințele promise la doar 35.000 de euro erau o strategie de marketing: „Nu mai eram unde suntem astăzi”

mai 9, 2025

Dezbatere electorală – Simion consideră ”tendenţioasă” întrebarea de ce a mers la vot alături de un pro-legionar. Întrebat ce părere despre opiniile pro-legionare ale lui Călin Georgescu: ”Desigur, curiozitatea a mâncat pisica”

mai 9, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Din ghidul programului „Rabla pentru Tractoare” lipsesc categoriile cele mai utilizate de micii fermieri. Se cere schimbarea ordinului
Afaceri

Din ghidul programului „Rabla pentru Tractoare” lipsesc categoriile cele mai utilizate de micii fermieri. Se cere schimbarea ordinului

By Sala de Presăaprilie 24, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ghidul oficial al programului „Rabla pentru Tractoare”, publicat recent în Monitorul Oficial, a stârnit controverse majore după ce autoritățile au modificat în mod esențial și netransparent definiția eligibilă a „tractorului”, excluzând din program tocmai subcategoriile T1a, T1b, T2a, T2b, T3a și T3b — adică exact acele vehicule care, potrivit legislației europene, sunt tractoare agricole sau forestiere, mai accesibile pentru fermierii români mici și mijlocii, arată un comunicat al Asociației Importatorilor de Motociclete și Motocicluri.

Excluderea din program a celor 6 categorii de tractoare de dimensiuni mici și medii și păstrarea doar a celor de categorie mare și pe șenile (categoria C) defavorizează exact segmentul cel mai numeros din domeniul agricol, cel al fermelor mici și mijlocii, care nu vor avea astfel acces la această subvenție.

„În același timp, în forma sa actuală Ghidul favorizează atât marii fermieri, cu un potențial financiar mai mare, cât și importatorii de tractoare și utilaje agricole de mari dimensiuni”, explică Asociația Importatorilor de Motociclete și Motocicluri (AIDMM), prin reprezentantul său Ivan Sebastian.

AIDMM mai spune că „Regulamentul (UE) nr. 167/2013 stabilește clar, la art. 3 pct. 8, că: „Tractor înseamnă orice vehicul agricol sau forestier cu motor (…) a cărui principală funcție constă în puterea sa de tracțiune” – iar în art. 4 detaliază categoria T ca fiind destinată tractoarelor pe roți, inclusiv cu indicele „b”, adică tractoare care ating viteze peste 40 km/h”.

Categoria ar fi fost eliminată după consultări

„În forma sa supusă consultării publice, ghidul nu conținea nicio mențiune despre excluderea acestor categorii. Aceste modificări au fost adăugate doar în forma finală, fără reluarea consultării publice — fapt ce contravine dispozițiilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică”, mai precizează AIDMM.

„Nu poți schimba o definiție stabilită printr-un regulament european printr-un ghid administrativ și să excluzi din legalitate o categorie omologată. Tractoarele T1a, T1b, T2a, T2b, T3a și T3b sunt omologate la nivel european și recunoscute în legislația națională. A le scoate din eligibilitate echivalează cu o discriminare mascată în normă tehnică”, avertizează juriștii specializați în drept administrativ și legislație tehnică.

Fermierii și distribuitorii de tractoare și vehicule de uz agricol (alte utilaje decât tractoarele, folosite în fermele mici și mijlocii pentru lucrările de mici dimensiuni efectuate pentru creșterea plantelor sau animalelor) solicită emiterea de urgență a unui nou ordin, care să suspende aplicarea prevederilor actuale până la clarificarea legală și să corecteze definițiile în conformitate cu alinierea la Regulamentul (UE) nr. 167/2013. Mai mult, se cere includerea explicită în cadrul eligibilității a tuturor vehiculelor omologate legal în categoriile T și subcategoriile aferente, cu respectarea principiului liberei concurențe și al egalității de tratament între beneficiari.

AIDMM mai spune că în lipsa unui răspuns oficial, se ia în calcul acționarea în contencios administrativ pentru anularea parțială a ghidului, în baza art. 1 alin. (6) din Legea 554/2004, pentru încălcarea principiilor de legalitate și transparență.

Editor : S.S.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Consilier BNR: Dacă nu schimbăm direcţia vaporului numit România, duminica viitoare Titanic scrie pe noi

Importanța angajaților străini pentru economia zonei euro. Ce spune Banca Centrală Europeană

Guvernul vrea să amâne închiderea centralelor pe cărbune. Boloș: Discuţiile cu Bruxelles-ul nu sunt de a nu ne respecta angajamentul

Boloș: Nu se pune problema să semnăm un acord cu FMI. Sunt reforme mult mai usturătoare decât cele pe care le avem în PNRR

Primul hub de mare putere din România pentru încărcarea autovehiculelor electrice. Unde sunt staţiile dedicate vehiculelor grele

Dan Șucu (Concordia), apel către politicieni: „Avem nevoie de economie liberă, nu de stăpâni politici”. Replica lui George Simion

News Alert Leul continuă să se devalorizeze față de euro. Cursul anunțat de BNR

Video Indicele ROBOR a urcat brusc la 7,25%, cel mai ridicat nivel din ianuarie 2023. Cum sunt afectați românii

Prima şedinţă a Guvernului interimar Predoiu are loc astăzi. Ce hotărâri sunt prevăzute pe ordinea de zi

Alegerile Editorului

Maersk avertizează asupra scăderii pieţei de containere pe fondul tensiunilor tarifare dintre SUA şi China

mai 9, 2025

Robert Fico a plecat la Moscova pe o rută ocolitoare, după ce statele baltice i-au refuzat survolul

mai 9, 2025

Exclusiv George Simion recunoaște că locuințele promise la doar 35.000 de euro erau o strategie de marketing: „Nu mai eram unde suntem astăzi”

mai 9, 2025

Dezbatere electorală – Simion consideră ”tendenţioasă” întrebarea de ce a mers la vot alături de un pro-legionar. Întrebat ce părere despre opiniile pro-legionare ale lui Călin Georgescu: ”Desigur, curiozitatea a mâncat pisica”

mai 9, 2025

Atac lângă Kiev, după o dispută legată de o armă vândută, soldat cu 2 morți. Autorul a fost arestat

mai 9, 2025

Cele mai recente știri

Ce spune Lucian Romașcanu despre opțiunea de vot a simpatizanților PSD în turul 2: „Este clar că nu mai pot fi mânaţi în vreo direcţie”

mai 9, 2025

Dezbatere electorală – Nicuşor Dan, întrebat de Simion ce părere are despre PSD: E partenerul dumneavoastră în multe consilii judeţene/ Diferenţa între noi este că eu nu pretind că sunt şi sistem şi anti-sistem deodată/ Simion: Sunteţi doar sistem

mai 9, 2025

Acord comercial „istoric” negociat de Trump. SUA reduc tarifele pentru maşinile britanice şi elimină taxele pe oţel şi aluminiu

mai 9, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.