Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Ziua Drapelului Național 2025. Ceremonie în Piața Tricolorului din București. Manifestări organizate în țară

iunie 26, 2025

Inter Milano, echipă antrenată de Cristian Chivu, a învins River Plate, scor 2-0, şi s-a calificat în optimi la Cupa Mondială a Cluburilor

iunie 26, 2025

Armistițiul Israel-lran anunțat de Donald Trump pare să fie respectat de cele două părți, după reacția furibundă a președintelui SUA

iunie 26, 2025

Un război între Rusia și NATO ar costa lumea 1,5 trilioane de dolari. Incidentul de care Putin s-ar putea folosi ca să lanseze invazia

iunie 26, 2025

Video Studenție de probă. Cum încearcă universitățile din România să-i atragă pe elevii indeciși: „Nu știm ce să alegem”

iunie 26, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » UE va interzice companiilor aeriene taxarea suplimentară pentru bagajele de mână. Ce înseamnă acest lucru pentru pasageri
Afaceri

UE va interzice companiilor aeriene taxarea suplimentară pentru bagajele de mână. Ce înseamnă acest lucru pentru pasageri

By Sala de Presăiunie 26, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Companiile aeriene nu vor mai avea dreptul să perceapă pasagerilor taxe suplimentare pentru transportul bagajelor de mână la bord. Legiuitorii Uniunii Europene au votat în favoarea adoptării unei propuneri care va permite pasagerilor să transporte gratuit în cabină un obiect personal și un bagaj de mână cu o greutate de până la șapte kilograme, scrie Euronews.com.

„Votul de astăzi reprezintă un pas important către călătorii mai echitabile și mai transparente”, a declarat Matteo Ricci, vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi și turism a Parlamentului European și principalul promotor al proiectului de lege, într-un comunicat de presă.

El a adăugat că normele clar definite privind bagajele de mână gratuite reprezintă „un drept fundamental pentru a evita costuri suplimentare nejustificate”, asigurând un „sistem mai echitabil și mai eficient”.

Măsura vine în completarea reformelor mai ample propuse de Comisia Europeană în 2023 privind drepturile pasagerilor. Aceasta ar impune companiilor aeriene să comunice costurile totale ale zborului mai devreme în procesul de rezervare și ar afecta drepturile la despăgubiri.

Pasagerii ar trebui să aibă dreptul la transport gratuit al bagajelor de mână

Conform noilor norme, călătorii care iau un zbor în UE vor avea dreptul să transporte la bord, fără costuri suplimentare, un bagaj personal, cum ar fi o geantă de mână sau un rucsac, și un bagaj de mână de dimensiuni reduse.

Bagajele personale pot avea dimensiuni maxime de 40x30x15 centimetri, iar bagajele de mână vor avea dimensiuni maxime de 100 cm și o greutate de 7 kg.

Companiile aeriene nu vor avea dreptul să perceapă pasagerilor taxe suplimentare pentru transportul acestor articole.

Aceasta urmează unei hotărâri a Curții Europene de Justiție de acum mai bine de un deceniu, care a decretat că transportul bagajelor de mână nu poate fi supus unei taxe suplimentare, cu condiția să îndeplinească cerințe rezonabile în ceea ce privește greutatea și dimensiunile și să respecte cerințele de siguranță aplicabile.

Recent, un grup de organizații ale consumatorilor a solicitat autorităților naționale de protecție a consumatorilor și Comisiei Europene să efectueze o anchetă cu privire la ceea ce consideră a fi taxe nedrepte impuse de companiile aeriene low-cost pentru bagajele de mână.

Companiile aeriene low-cost percep taxe suplimentare pentru bagajele pe care le consideră „supradimensionate”, dar care ar trebui să se încadreze în dimensiunile și greutatea considerate „rezonabile” de UE, afirmă grupurile de consumatori.

Noile norme privind bagajele de mână vor face biletele de avion mai scumpe?

Deși votul pare o victorie pentru pasageri, un purtător de cuvânt al asociației industriale Airlines for Europe (A4E) a avertizat că acest lucru ar putea însemna creșterea tarifelor aeriene în general, în special pentru cei care doresc să călătorească cu bagaj puțin.

„Votul de astăzi privind aplicarea drepturilor pasagerilor și a drepturilor pasagerilor multimodali a determinat Comisia pentru transporturi (TRAN) să ia în sfârșit măsuri împotriva parazitismului online, precizând obligațiile și responsabilitățile fiecărei întreprinderi care vinde servicii de transport”, a declarat purtătorul de cuvânt.

„Din păcate, acest lucru este umbrit de faptul că comisia a folosit acest vot pentru a adăuga pe ușa din spate amendamente specifice transportului aerian, care elimină posibilitatea pasagerilor de a alege și de a decide pentru ce servicii doresc să plătească și, mai important, pentru ce servicii nu doresc să plătească.”

Mai mult sprijin pentru călătorii vulnerabili

Votul privind reglementările referitoare la bagajele de mână a fost adăugat la propunerea Comisiei Europene din 2023 de consolidare a drepturilor pasagerilor. În cadrul propunerii, deputații europeni doresc să se asigure că copiii cu vârsta sub 12 ani beneficiază gratuit de locuri lângă pasagerul care îi însoțește.

De asemenea, aceștia doresc mai multe măsuri de protecție pentru pasagerii cu mobilitate redusă, asigurându-se că o persoană însoțitoare poate călători gratuit cu aceștia și adăugând un drept la despăgubiri în cazul pierderii sau deteriorării echipamentelor de mobilitate sau al rănirii unui animal de asistență.

Legiuitorii solicită clarificări cu privire la despăgubiri

Proiectul de reguli din 2023 clarifică, de asemenea, rolul intermediarilor (vânzătorii de bilete sau comercianții cu amănuntul) în rambursarea prețului biletelor pentru pasagerii afectați de anulărea, întârzierile lungi sau de refuzul la îmbarcare.

Deputații doresc ca aceste companii să informeze pasagerii, în momentul rezervării, cu privire la costul total al biletului de avion, la comisioanele de intermediere sau de serviciu și la procedura de rambursare, care nu ar trebui să dureze mai mult de 14 zile.

În cazul în care un intermediar nu respectă acest termen, transportatorul aerian ar trebui să proceseze rambursarea în termen de șapte zile.

Legiuitorii au susținut, de asemenea, propunerea de a introduce un formular comun la nivelul UE pentru cererile de despăgubire și rambursare.

Aceștia doresc să adauge o dispoziție care să oblige transportatorii aerieni să trimită pasagerilor formularul precompletat sau să activeze canale alternative de comunicare automată în termen de 48 de ore de la producerea unei perturbări.

Pentru a primi undă verde, diferitele propuneri vor fi supuse votului plenului Parlamentului.

Este posibil ca aceste propuneri să fie modificate, întrucât vor trebui negociate și aprobate de statele membre înainte de a putea intra în vigoare.

Editor : B.E.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Un război între Rusia și NATO ar costa lumea 1,5 trilioane de dolari. Incidentul de care Putin s-ar putea folosi ca să lanseze invazia

Shell ar putea prelua rivalul BP, într-o tranzacție de 80 de miliarde de dolari. Reacția investitorilor

Acțiunile Worldline scad cu 41%. Compania de plăți digitale, acuzată că ar fi protejat clienți suspectați de fraudă

Cu cât vor crește prețurile la gaze naturale de la 1 iulie. Anunțul ANRE

Tesla pierde teren în Europa în fața mașinilor chinezești. Vânzările companiei americane au scăzut pentru a cincea lună consecutiv

Video Nicuşor Dan, despre îngheţarea pensiilor şi salariilor: „Guvernul și-a asumat măsura. Să se țină de lucrurile pe care spune că le face”

Exclusiv Legea salarizării ar putea fi aplicată abia anul viitor. Dragoș Pîslaru: „Nu s-a lucrat mare lucru până acum”

Ce spune ministrul Economiei despre cele 982 de dosare deblocate din programul Start-Up Nation. Radu Miruţă: „Își vor primi banii”

Video România va aloca mai mult pentru apărare. Nicușor Dan: „Cu sacrificii creștem aceste cheltuieli. Orice e mai bun decât războiul”

Alegerile Editorului

Inter Milano, echipă antrenată de Cristian Chivu, a învins River Plate, scor 2-0, şi s-a calificat în optimi la Cupa Mondială a Cluburilor

iunie 26, 2025

Armistițiul Israel-lran anunțat de Donald Trump pare să fie respectat de cele două părți, după reacția furibundă a președintelui SUA

iunie 26, 2025

Un război între Rusia și NATO ar costa lumea 1,5 trilioane de dolari. Incidentul de care Putin s-ar putea folosi ca să lanseze invazia

iunie 26, 2025

Video Studenție de probă. Cum încearcă universitățile din România să-i atragă pe elevii indeciși: „Nu știm ce să alegem”

iunie 26, 2025

Când se pot înscrie la liceu elevii care au susținut Evaluarea Națională 2025. Calendarul înscrierilor și acte necesare

iunie 26, 2025

Cele mai recente știri

Video „Au secat și izvoarele în munte”. Risc de secetă severă în România. Măsura extremă luată deja în mai multe județe din țară

iunie 26, 2025

Preşedintele Nicuşor Dan participă joi şi vineri la reuniunea Consiliului European, la Bruxelles / Liderii europeni discută despre continuarea sprijinului UE pentru Ucraina, evoluţiile în negocierile pentru pace şi menţinerea presiunii asupra Rusiei

iunie 26, 2025

Ucraina a redus cu 20% suprafața minată. Cele mai multe zone periculoase sunt agricole

iunie 26, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.