Close Menu
Gardianul Zilnic
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Trending

Calendar admitere la facultate pentru anul școlar 2025-2026. Perioada înscrierilor pentru licență și master

iulie 10, 2025

ANI spune că a făcut progrese, în ciuda „salariilor mici” din instituție. „Volumul de muncă ar putea afecta capacitatea operaţională”

iulie 10, 2025

Un tur imersiv reconstituie viaţa Annei Frank la Amsterdam, cu ajutorul inteligenţei artificiale

iulie 10, 2025

Cum a donat Macedonia de Nord toate tancurile Ucrainei și acum construiește o nouă armată bazată pe vehicule tactice ușoare și drone

iulie 10, 2025

Rezultate Evaluarea Națională 2025 după contestații: Notele finale se publică astăzi. Când încep înscrierile la liceu

iulie 10, 2025
Facebook X (Twitter) Instagram
Povești Web
Facebook X (Twitter) Instagram
Gardianul Zilnic
Abonati-va
  • Stiri Locale
  • Lumea
  • Politică
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Justiție
  • Sănătate
  • Sport
  • Comunicat de Presă
  • Tendințe
Gardianul Zilnic
Home » Vacanțele europenilor și riscul celor mai mari întârzieri din istorie ale curselor aeriene: „Europa nu își poate permite haos pe cer”
Afaceri

Vacanțele europenilor și riscul celor mai mari întârzieri din istorie ale curselor aeriene: „Europa nu își poate permite haos pe cer”

By Sala de Presăiulie 10, 2025
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email Telegram Tumblr WhatsApp Copy Link
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

UE a avertizat că întârzierile companiilor aeriene ar putea fi cele mai grave din istorie în această vară, pe măsură ce controlorii de trafic aerian fac greve, se confruntă cu incendii și cu o cerere mare, potrivit Financial Times.

Noi recorduri după pandemia de COVID-19

Oficialii UE au declarat miercuri că sistemul de control al traficului aerian funcționează la limită din cauza lipsei de personal și a cererii de zboruri care a atins noi recorduri după pandemia de COVID-19.

„Anul trecut am avut cea mai proastă vară din istorie în ceea ce privește întârzierile și anulările. Anul acesta va fi foarte similar”, a declarat un înalt oficial UE, potrivit sursei citate.

Aproximativ 37.000 de zboruri au loc în Europa în zilele cele mai aglomerate din spațiul său aerian — limita a ceea ce pot gestiona controlorii de trafic aerian, a adăugat oficialul.

Eurocontrol, organismul de control al traficului aerian, a declarat în aprilie că traficul aerian a crescut deja cu 5% în acest an, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Întârzierile generale legate de gestionarea fluxului de trafic aerian au crescut, de asemenea, cu 5%.

„Se preconizează că lipsa capacității de control al traficului aerian de a face față cererii de trafic va cauza întârzieri mari” în nouă țări, inclusiv Franța, Germania, Grecia și Spania – unele dintre cele mai populare destinații turistice din regiune.

Problema este agravată de acțiunile sindicale, în special în Franța. Două zile de greve ale personalului de control al traficului aerian de pe aeroporturile franceze, din cauza echipamentelor învechite și a lipsei de personal, săptămâna trecută, au forțat întreruperea a 4.000 de zboruri în întreaga comunitate, a declarat Eurocontrol. Numai greva de joi a costat aproximativ 100 de euro pe minut, a declarat organizația.

Air France-KLM, care operează numeroase zboruri de pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris, a riscat pierderi de milioane de euro legate de această perturbare, a declarat ministrul francez al Transporturilor, Philippe Tabarot.

Aeroporturi mai aglomerate decât oricând și vreme extremă

Apostolos Tzitzikostas, comisarul UE pentru Transporturi, a declarat că blocul comunitar operează cu spațiu aerian redus din cauza războiului din Ucraina, care, alături de deficitul de personal de control aerian, „amenință să suprasoliciteze rețeaua noastră aeronautică și să frustreze pasagerii”.

Având în vedere că aeroporturile sunt „mai aglomerate decât oricând”, „Europa nu își poate permite haos pe cer”, a spus el.

Steve Heapy, directorul executiv al Jet2, a declarat miercuri investitorilor că grevele au dus la „mulți clienți îngrijorați”, deși compania aeriană a continuat să zboare.

Incendiile de vegetație au reprezentat, de asemenea, o problemă importantă. Europa este una dintre regiunile cele mai expuse efectelor schimbărilor climatice, incendiile de vegetație forțând închiderea temporară a aeroportului din Marsilia, marți. În Grecia, atracții turistice precum Acropole au fost, de asemenea, închise din cauza căldurii extreme.

Înaltul oficial a declarat că efectele schimbărilor climatice reprezintă „o mare îngrijorare. Pentru viitor, vom vedea mult mai multe fenomene meteorologice extreme”, multe dintre ele fiind „destul de periculoase pentru aviație”.

Ce este „Cerul unic european”, care ar putea decongestiona traficul aerian

O altă cauză majoră a întârzierilor este lipsa personalului de control al traficului aerian. Tzitzikostas a trimis miniștrilor transporturilor din UE o scrisoare înainte de o reuniune din iunie, solicitându-le să se asigure că controlorii de trafic aerian „furnizează efectiv capacitatea pe care au promis-o oficial și desfășoară controlori de trafic aerian în locațiile și în intervalele orare unde e cea mai mare nevoie”.

Oficialii au declarat că, deși unii piloți își pot obține licențele de zbor într-un an, în unele părți ale Europei personalul de control al traficului aerian trebuie să urmeze cinci ani de pregătire și că, în același timp, comisia încearcă să colaboreze cu agențiile de siguranță a aviației pentru a revizui aceste reguli.

Rafael Schvartzman, vicepreședinte pentru Europa la Asociația Internațională a Transportului Aerian, a declarat că întârzierile în continuă creștere sunt „inacceptabile”. „Decalajul dintre obiective și realitate se apropie de niveluri fantastice și nu există sancțiuni pentru acest eșec lamentabil continuu”, a spus el.

Companiile aeriene au mai declarat că Bruxelles-ul ar trebui să finalizeze „Cerul unic european”, o inițiativă care permite transportatorilor care zboară în interiorul blocului comunitar să aleagă cele mai directe rute către destinațiile lor, în loc să îi oblige să facă devieri din cauza controlului fragmentat al traficului aerian.

„Când zbori de la Londra Stansted la Cipru, zbori printr-o serie de puncte aeriene pe cer. Nu este deloc o linie dreaptă… iar UE a fost frustrant de lentă”, a declarat o persoană familiarizată cu acest mod de gândire de la un mare tur-operator.

Editor : Ș.R.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

Continua să citești

Nvidia devine prima companie din istorie cu o valoare de piață de 4.000 de miliarde de dolari. Cum a detronat Apple și Microsoft

Demisie la vârful X. Șefa rețelei sociale a lui Elon Musk pleacă din companie după doi ani

„Fortăreața Rusia”, noul model economic al lui Vladimir Putin. Moscova a confiscat active de 50 de miliarde de dolari în trei ani

Care este situația stocurilor de gaze ale României. Anunțul lui Bogdan Ivan, ministrul Energiei

Video Când va fi luată o decizie privind deblocarea Programului Rabla. Anunțul ministrului Mediului

Radu Miruță acuză presiuni asupra sa: „Mi s-a spus că nu e bine să mă apuc să deranjez niște obișnuințe în statul român”

Video Noi dezvăluiri despre indemnizațiile scandaloase de la stat. Austeritate doar pentru oamenii de rând

Nouă pistă privind cauza accidentului în care un Boeing 787 Dreamliner al Air India s-a prăbușit la 30 de secunde de la decolare

O parte din linia electrică a Transelectrica din județul Timiș a fost semnificativ afectată de furtunile din vestul țării

Alegerile Editorului

ANI spune că a făcut progrese, în ciuda „salariilor mici” din instituție. „Volumul de muncă ar putea afecta capacitatea operaţională”

iulie 10, 2025

Un tur imersiv reconstituie viaţa Annei Frank la Amsterdam, cu ajutorul inteligenţei artificiale

iulie 10, 2025

Cum a donat Macedonia de Nord toate tancurile Ucrainei și acum construiește o nouă armată bazată pe vehicule tactice ușoare și drone

iulie 10, 2025

Rezultate Evaluarea Națională 2025 după contestații: Notele finale se publică astăzi. Când încep înscrierile la liceu

iulie 10, 2025

Șefii EximBank, ripostă la acuzațiile lui Ilie Bolojan: „Sediul, ales legal. Nu am avut decât opțiunea unei sublocațiuni”

iulie 10, 2025

Cele mai recente știri

Banca Angliei avertizează: activele riscante rămân vulnerabile la ”o corecţie bruscă”

iulie 10, 2025

Cum a încercat fostul președinte al Coreei de Sud să-l provoace pe Kim Jong-un. Dezvăluiri despre operațiunea lui Yoon Suk-yeol

iulie 10, 2025

Video Valeriu Stoica: Recâștigarea încrederii românilor e dată de ce va fi în pachetul 2 de măsuri. Ce spune despre tăcerea lui Nicușor Dan

iulie 10, 2025
Facebook X (Twitter) Pinterest TikTok Instagram
© 2025 Gardianul Zilnic. Toate drepturile rezervate.
  • Politica de Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
  • Contactează

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.