Un trend pornit din Utah cucereşte giganţii industriei de băuturi şi restaurante. Lanţul Swig a inventat în 2010 termenul ”dirty soda”, o combinaţie de suc carbogazos cu siropuri aromate, frişcă sau alte ingrediente, iar 15 ani mai târziu fenomenul a ajuns să inspire produse noi ale PepsiCo, McDonald’s şi Taco Bell, transmite CNBC.
Pepsi va lansa luna viitoare două băuturi gata de consum inspirate de dirty soda, Dirty Dew şi Mug Floats Vanilla Howler, la târgul NACS din Chicago. Compania mizează pe reînvierea consumului de sucuri carbogazoase, după decenii de scăderi.
McDonald’s testează băuturi cu arome noi în peste 500 de restaurante, iar Taco Bell a introdus în meniu o variantă Dirty Baja Blast.
Swig, considerat ”Starbucks-ul sucurilor”, a ajuns la peste 140 de locaţii şi a atras rivali precum Sodalicious, Fiiz sau Cool Sips.
Pentru restaurante, trendul e atractiv deoarece necesită doar o doză de sirop şi frişcă, folosind aparatele de suc deja existente.
Dirty soda a câştigat popularitate prin TikTok şi reality show-ul ”The Secret Lives of Mormon Wives” (Vieţile secrete ale nevestelor mormone), atrăgând în special consumatori tineri, în special femei între 18 şi 35 de ani.
Spre deosebire de cafea, băutura are mai puţină cofeină şi poate fi consumată pe parcursul întregii zile, fiind percepută drept ”o plăcere accesibilă”.
Industria băuturilor speră că acest trend va aduce o nouă generaţie de consumatori către brandurile clasice de sucuri, aşa cum cocktailurile artizanale au dus la explozia cocktailurilor la doză. Pepsi, Dr Pepper şi alţi giganţi deja lansează arome noi şi ediţii limitate, mizând că fenomenul va continua să crească.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.