Producătorii auto japonezi Honda și Nissan vor începe negocierile pentru o potențială fuziune, informează publicația financiară Nikkei. Companiile vor începe discuții pentru a ajuta la combaterea concurenței globale crescute din partea producătorilor mai mari de vehicule electrice.

Cele două companii, care sunt al doilea și al treilea cei mai mari producători de mașini din Japonia, au avut vânzări combinate de 7,4 milioane de vehicule în 2023, dar trebuie să concureze cu vânzările în creștere ale rivalilor chinezi precum BYD și Li Auto.

Ambele companii au avut legături mai puternice în ultimele luni și în martie au decis să își unească forțele și să lucreze împreună la tehnologia pentru vehiculele electrice.

La acea vreme, directorul executiv al Nissan, Makoto Uchida, a declarat: „Jucătorii în curs de dezvoltare sunt foarte agresivi și fac incursiuni cu o viteză incredibilă. Nu putem câștiga competiția atât timp cât rămânem la înțelepciunea convențională și la o abordare tradițională.”

Nikkei a transmis că cei doi producători de mașini intenționează să opereze sub un singur holding, dar mizele pe care fiecare le-ar deține în noua entitate, împreună cu alte detalii, urmează să fie decise ulterior.

Mitsubishi Motors, unde Nissan este cel mai mare acționar, cu un pachet de 24% din acțiuni, este, de asemenea, probabil să fie adusă sub holding.

Afacerea ar putea fi cea mai mare din industrie de la fuziunea de 52 de miliarde de dolari dintre Fiat Chrysler și PSA în 2021 pentru a crea Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri auto din lume cu mărci precum Jeep, Dodge, Maserati, Peugeot și Citroën.

Mișcarea vine pe fondul scăderii profiturilor pentru un număr de mari producători de automobile din Europa, care se confruntă cu o cerere mai lentă și o concurență intensă, investind în același timp în trecerea de la producția pe benzină și motorină la cea electrică.

Luna trecută, Stellantis a anunțat că își închide uzina din Luton, punând în pericol 1.100 de locuri de muncă, dând vina pe starea economiei Marii Britanii și pe mandatul guvernului privind vehiculele cu emisii zero.

De asemenea, Ford a anunțat în noiembrie că va reduce 4.000 de locuri de muncă în Europa, în timp ce Volkswagen se pregătește să închidă trei fabrici în Germania.

Editor : Ș.R.

Share.
Exit mobile version