Reprezentanţi ai sindicatelor din sistemul de învăţământ reclamă „o secretomanie” legată de componenţa grupurilor de lucru constituite la nivelul Ministerului Educaţiei pentru a lucra la elaborarea noilor planuri-cadru pentru liceu. În plus, sindicatele reclamă că nu au fost solicitate să participe la elaborarea documentelor. În replică, oficialii Ministerului Educaţiei au explicat motivele pentru care numele membrilor grupului de lucru nu au fost făcute publice şi au arătat că există o etapă de consultări care include şi sindicatele, transmite News.ro.

Vicepreşedintele FSLI, profesorul George Purcaru, a criticat, vineri, într-o emisiune la Prima News, faptul că proiectele de planuri-cadru pentru liceu au fost elaborate de un grup de lucru ai cărui membri nu sunt cunoscuţi publicului.

Reprezentantul sindicaliştilor de educaţie reclamă o „secretomanie” în ceea ce priveşte grupul de lucru, subliniind că sindicatele nu au făcut parte din acesta.

„Este firesc să existe o îngrijorare foarte mare având în vedere rapiditatea cu care Ministerul Educaţiei şi timpul foarte scurt în care au fost puse în dezbatere aceste planuri-cadru. E firesc ca ai noştri colegi să fie îngrijoraţi pentru că trebuie să vedem care este motivaţia din partea acestei schimbări majore şi acestei reforme pentru că în ultima vreme ne-am obişnuit să auzim de reforme, dar acestea să fie de formă, nu de fond”, a afirmat Geoege Purcaru, vineri, la Prima News.

În replică, profesorul Gabriel Vrînceanu, şeful Serviciului Curriculum din Ministerul Educaţiei şi Cercetării, a explicat, în aceeaşi emisiune, că sindicatele nu au fost excluse din decizia privind planurile-cadru.

„Grupul de lucru a fost constituit prin Ordin de ministru. În grupurile de lucru sunt cadre didactice, cu alte cuvinte orice membru al unei mulţimi poate fi reprezentant al mulţimii respective. (…) S-a acordat atenţie să fie practicieni, cadre didactice. Deci avem o reprezentare din acest punct de vedere.

Strict pe reprezentanţii sindicatelor, să nu uităm că planurile cadru trec prin etapa de consultare, iar următoarea etapă este cea de a aduce planurile-cadru în faţa Comisiei de validare, care include reprezentanţi ai părinţilor, sindicatelor, elevilor”, a explicat oficialul din Ministerul Educaţiei.

Acesta a subliniat că au fost momente în care numele celor care au făcut parte din grupurile de lucru nu au fost făcute publice pentru ca aceştia să fie „protejaţi” de eventuale presiuni.

Consiliul Municipal al Elevilor Bucureşti: Nu ni s-a cerut un punct de vedere privind planurile-cadru

Prim-vicepreşedintele Consiliul Municipal al Elevilor Bucureşti, Theodor Nedelcu, a afirmat, vineri, că elevilor bucureşteni nu li s-a cerut punct de vedere privind planurile-cadru pentru învăţământul liceal şi a adăugat că va fi lansat un raport care să arate opinia elevilor şi profesorilor din Capitală legată de aceste schimbări.

„În calitate de reprezentant al elevilor bucureşteni pot să spun cu plăcere că este, în sfârşit o schimbare şi este una aşteptată de către toţi elevii. Totuşi, deşi ne place faptul că, în sfârşit ne putem face vocea auzită, dorim ca aceasta să fie şi ceva practic, pentru că, în regulă, suntem entuziasmaţi să vedem faptul că vocea elevilor este, în sfârşit, recunoscută, dar, totuşi, ca şi structură de reprezentare a elevilor, din păcate nu ni s-a cerut un punct de vedere din partea ministerului şi ne dorim expres să facem oarecum să lansăm un raport care să arate exact opinia elevilor şi a profesorilor bucureşteni cu privire la aceste schimbări pentru că o părere subiectivă poate să nu coincidă cu cea a colegilor noştri”, a explicat Nedelcu.

El a explicat şi în ce va consta acel raport.

„Acest raport momentan este în dezbatere, ne dorim să auzim mai multe opinii generale cu privire la componenţa sa, totuşi ne dorim să avem două secţiuni una pentru elevi şi cealaltă pentru profesori ca să diferenţiem oarecum răspunsurile şi în cadrul lor să fie diverse întrebări concrete cu privire la schimbările din planurile cadru. (…) Cu ajutorul Inspectoratului Şcolar din municipiul Bucureşti ne dorim să diseminăm acest formular către toate unităţile de învăţământ preuniversitar”, a mai declarat prim-vicepreşedintele Consiliului Municipal al Elevilor Bucureşti.

Theodor Nedelcu a precizat că şi-ar dori să existe schimbări inclusiv la echivalarea competenţelor la limbi străine „deoarece sunt mulţi elevi în ultimii ani care intră în liceu cu nişte competenţe avansate, mai ales la limba engleză şi sunt forţaţi să înveţe un nivel de engleză mai mic decât cel pe care ei deja l-au obţinut şi l-au acreditat prin diplomă”.

Ministerul Educaţiei: Această etapă trebuie să fie bazată şi pe soluţii, nu doar pe semnalarea unor disfuncţionalităţi

Gabriel Vrînceanu afirmă că, la doar câteva ore de la punerea în consultare publică a proiectelor de planuri-cadru pentru liceu, ministerul a început să primească observaţii din partea celor interesaţi, dar atrage atenţia că este important să fie făcute propuneri concrete, nu doar să fie semnalate disfuncţionalităţi.

„Avem multe propuneri, iar acest lucru este normalitate”, a afirmat Gabriel Vrînceanu.

Acesta a precizat că noul construct curricular şi-a dorit nu doar o revizuire, ci şi o reformă, iar în aceste context Ministerul Educaţiei s-a aşteptat la numeroase propuneri din partea celor interesaţi

„Considerăm că e o etapă de normalitate, mulţumim tuturor celor care se implică şi mai ales celor care înţeleg că această etapă trebuie să fie bazată şi pe soluţii, nu doar pe semnalarea unor disfuncţionalităţi”, a adăugat Gabriel Vrînceanu.

Profesorul a subliniat că ideal ar fi ca, dacă există persoane care fac parte din grupuri-ţintă, acestea să facă propuneri în numele grupului-ţintă.

Editor : A.C.

Share.
Exit mobile version